Abstract:
Internet jest nadal nowym medium oferującym, ze względu na swój masowy charakter niemal nieograniczone możliwości. Wskazuje na to chociażby fakt dynamicznego wzrostu liczby użytkowników Internetu oraz jego zastosowań. E-commerce, który jeszcze do niedawna był dla polskich przedsiębiorstw narzędziem nie tylko niezrozumiałym, ale i niebezpiecznym znajduje coraz więcej zwolenników. Nie tylko przedsiębiorstwa przyzwyczajają się do traktowania Internetu jako znaczącego kanału sprzedaży, ale również internauci coraz chętniej korzystają z platformy internetowej jako miejsca zakupu towarów lub usług. Internet ma bowiem dla użytkowników tę wielką zaletę, że pozwala na nabycie towaru bez konieczności długotrwałego i żmudnego poszukiwania towarów na półkach sklepowych. Warto podkreślić jeszcze jeden fakt: towary sprzedawane ze pośrednictwem Internetu są często znacznie tańsze. Jest to wynikiem niższych kosztów, które ponoszą przedsiębiorstwa prowadzące sprzedaż za pośrednictwem sieci. Nie należy również zapominać o sile Internetu jako medium komunikacyjnego. Dla reklamodawców jest ono doskonałym miejscem dla prezentacji oferty i przyciągnięcia uwagi potencjalnych klientów. Poszukują więc miejsc i usługodawców, którzy zapewnią im reklamy o największej sile oddziaływania – największej grupie osób, do których reklama dotrze w sposób efektywny. Takimi miejscami są właśnie portale internetowe, które oferują kompleksową usługę reklamową. Celem niniejszej pracy było zbadanie w jaki sposób specyfika działania portali internetowych wpływa na stosowaną przez nie kompozycję marketingową. Badanie przeprowadzono na przykładzie Interia.pl S.A., trzeciego co do popularności portalu internetowego w Polsce.