Abstract:
Polska gospodarka tworzy wiele barier wejścia na rynek usług telekomunikacyjnych, których analiza jest podmiotem niniejszej pracy. Myśląc o rozpoczęciu nowej działalności należy rozważnie przeanalizować kwestie strategiczne, które mogą mieć ogromny wpływ na dalsze działanie przedsiębiorstwa. Jednym z pierwszych etapów tworzenia firmy jest zbadanie barier jakie mogą pojawić się przy wchodzeniu na potencjalny rynek. Taka analiza jest wymagana ze względu na niezbędność podtrzymania najlepszej pozycji konkurencyjnej w sektorze, w którym firma działa. Wiele istniejących przedsiębiorstw swoim zamierzonym lub niezamierzonym działaniem utrudnia rozpoczęcie działalności nowym firmom, które z braku możliwości, a czasem umiejętności nie potrafią pokonać przeszkód. Wstępna analiza ograniczeń pozwala nowo wchodzącym na rozeznanie się sektorze, w którym zamierzają działać i opracowanie takiego planu, który pozwoli im na utrzymanie się pośród konkurentów. Badania zawarte w pracy zostały przeprowadzone na przykładzie siedmiu przedsiębiorstw zajmujących się działalnością telekomunikacyjną na terenie Nowego Sącza. Podstawą analizy barier są dokumenty jakie badana grupa udostępniła autorce pracy.