Abstract:
Kierownicy grup pracowniczych ciągle stoją przed dylematem jakiego sposobu oddziaływania użyć, aby uzyskać zamierzony efekt. Ze wszystkich funkcji kierownictwa najbardziej bezpośrednio wiąże kierowników z podwładnymi przywództwo, które jest główną częścią roli kierownika. Polega ono na pracy z innymi dla osiągania celów organizacji. Skuteczność kierownika zależy w dużym stopniu od jego umiejętności przywódczych, tj. od motywowania podwładnych, wpływania na nich, kierowania nimi i porozumiewania się z nimi. Bardzo ważną sprawą w każdej firmie jest to, by motywować ludzi tak, aby wzrastała efektywność ich pracy oraz satysfakcja. Motywowanie ma podstawowy wpływ na intensywność i trwałość wysiłków zmierzających do maksymalizowania zysku dla firmy. Warto też zaznaczyć, że kierownicy nie mogliby przewodzić, jeśli podwładni nie mieliby motywacji, aby za nimi iść. Im motywacja jest silniejsza, tym energiczniejsze jest podejście pracownika do stawianych mu zadań. Niniejsza praca została poświęcona właśnie temu problemowi - motywowaniu podwładnych przez kierowników. Celem jej jest próba oceny sposobów motywowania nauczycieli na przykładzie Zespołu Szkół w Koniuszowej oraz przedstawienie teoretycznych aspektów tego zagadnienia.