Abstract:
Aktualnie waga i znaczenie marketingu terytorialnego jest na tyle duża, że nie można ignorować jego istnienia. Dlatego też celem pracy jest zbadanie, w jaki sposób kreowany jest obecnie wizerunek gminy Tarnów. Cel ten zostanie osiągnięty poprzez analizę działań podejmowanych przez odpowiedzialne za promocję jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego. Praca składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym przeanalizowano istotę oraz znaczenie marketingu terytorialnego. W tej części pracy opisano także cele i funkcje, jakie stawiane są przed marketingiem terytorialnym. Przedstawiono także segmenty docelowe oraz strukturę produktu w marketingu terytorialnym. Ukazano również marketing terytorialny jako ważny element aktywizacji gospodarczej jednostki samorządowej.
W rozdziale drugim przeanalizowano sposoby promowania samorządu lokalnego. Opisano cele i zakres działań promocyjnych, a także funkcje jakie wypełnia promocja w marketingu terytorialnym. Scharakteryzowano także narzędzia i techniki wykorzystywane w promocji. W rozdziale trzecim scharakteryzowano gminę Tarnów, pod kątem walorów przyrodniczych, historycznych i turystycznych. Opisano główne założenia promocji, a także koncepcje marketingu-mix dla regionu tarnowskiego. Rozdział czwarty to próba przedstawienia sposobu wykorzystania elementów marketingu terytorialnego przez gminę Tarnów. Opisano sposoby i metody kreowania wizerunku gminy wśród mieszkańców oraz sposoby docierania z informacją do osób spoza miasta.