Wykorzystanie koncepcji marketingu relacyjnego przez uczelnię wyższą na przykładzie WSB – NLU

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Rutkowski, Marek
dc.contributor.author Kulig, Michał
dc.date.accessioned 2014-03-05T10:32:09Z
dc.date.available 2014-03-05T10:32:09Z
dc.date.issued 2011-05-31 13:45:51
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6718
dc.description.abstract Praca ma na celu określenie istoty i znaczenia innowacyjnej koncepcji marketingu relacyjnego oraz jej pozytywnego wpływu i wartości dla uczelni WSB-NLU. Omawiana koncepcja zakłada, że podstawą marketingowego odniesienia wszelkich podejmowanych działań jest relacja. W świetle istniejących badań efektywniejsze staje się dla uczelni jak najdłuższe zatrzymanie studentów i pracowników zamiast pozyskiwania nowych. Dlatego coraz bardziej istotne staje się zadowolenie studentów i wartość jaką wnosi w ich życie dana usługa edukacyjna, a podstawą komunikacji studentów z pracownikami uczelni WSB-NLU powinien być nieustanny dialog oraz szybki przepływ informacji. Badania w oparciu o koncepcję marketingu relacyjnego przeprowadziłem na terenie kampusu WSB-NLU. Główną metodą badawczą była ankieta, techniką badawczą ankieta bezpośrednia, a narzędzie badawcze stanowił kwestionariusz ankiety zawierający pytania otwarte oraz zamknięte. Przeprowadzone badania umożliwiły weryfikację postawionych hipotez oraz określenie nowych kierunków rozwoju marketingu relacyjnego na uczelni WSB-NLU. pl
dc.description.abstract The aim of this work is to describe the essence and importance of the innovative conception of Relational Marketing and its positive influence and value for the WSB-NLU university. The described conception assumes that the basis of the marketing reference and every actions which are taken up is relation. In the light of existing researches the more effective for the university is to hold the students and reasearchers as long as it is possible in order not to receiving new. Consequently the pleasure of students becomes much more important and the worth, which brings into their life the target educational service. The basis in communication of the students with the reaserchers from WSB-NLU university should have been the permanent dialogue and also the fast flow of information. The researches based on the conception of relation marketing I made on the campus of WSB-NLU. The subjects of the reasearchers were 50 reasearchers and 100 randomly selected students of WSB-NLU The main scientific method was the questionnaire approach technique direct questionnaire, and the scientific appliance the questionairre which included opened and closed questions The conducted researches made it possible to verify all assumptions and to stipulate new ways of development of the relation marketing at WSB-NLU University. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject marketing pl
dc.subject szkolnictwo wyższe pl
dc.subject marketing relacji pl
dc.subject zarządzanie pl
dc.subject marketing relacji pl
dc.subject WSB-NLU pl
dc.title Wykorzystanie koncepcji marketingu relacyjnego przez uczelnię wyższą na przykładzie WSB – NLU pl
dc.title.alternative Applying the concept of relationship marketing in a university. The case study of Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University in Nowy Sącz pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2014-03-05T08:52:24Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info