Badanie i ocena jakości usług medycznych i satysfakcji pacjentów na przykładzie Ośrodka Zdrowia w Łącku

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Sidor, Maria
dc.contributor.author Kamińska, Ewa
dc.date.accessioned 2014-03-05T13:44:36Z
dc.date.available 2014-03-05T13:44:36Z
dc.date.issued 2011-05-30 12:24:52
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6726
dc.description.abstract Praca dotyczy jakości usług medycznych oraz diagnozowania poziomu satysfakcji pacjentów. Głównym jej celem było badanie i ocena jakości usług medycznych świadczonych przez ośrodek zdrowia w Łącku. Badania przeprowadzone zostały z wykorzystaniem metody SERVQAL i równocześnie miały za zadanie przetestowanie przydatności tej metody do badania usług medycznych. Na podstawie wyników badań stwierdzone zostało, że pacjenci mają wysokie oczekiwania odnośnie wszystkich aspektów usługi medycznej, których świadczenie nie spełnia oczekiwań. Szczególne rozbieżności w oczekiwaniach i percepcji usług respondenci wykazywali odnośnie wyposażenia i estetyki ośrodka indywidualnego ich traktowania przez personel medyczny. Wyniki badań pozwoliły na sformułowanie wielu wniosków. Ponadto wyniki badań stały się także podstawą do sformułowania zaleceń dla ośrodka stanowiącego obszar badań. Wykorzystanie analiz i wyników badań w praktyce mogą wpłynąć na poprawę jakości usług świadczonych przez ośrodek. Wybrana metoda badań okazała się przydatna do diagnozowania jakości usług medycznych. pl
dc.description.abstract The main aim of the project is to present the quality of the medical care as well as to investigate the level of patients’ satisfaction as far as medical care is concerned. It mostly concentrates on the medical care evaluation of the service offered in a health centre in Łącko. The research has been done with the use of SERVQUAL method which at the same time has been tested as far as its usefulness in investigating the medical care service is concerned. The research results have proved that patients are highly demanding as far as all aspects of medical care are concerned. What is more, it turned out that the patients’ expectations are not satisfied. They are thoroughly disappointed with the equipment, aesthetic of the health centre and lack of good individual treatment by the medical staff. On the basis of this research many conclusions have been drawn. Moreover, the research results have been the base for preparing orders and pieces of advice for the health centre in Łącko ,which can have good influence on the quality of the offered service. Finally, it turned out that the chosen method is useful to investigate the quality of the offered service. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject jakość pl
dc.subject usługa medyczna pl
dc.subject satysfakcja pacjenta pl
dc.subject SERVQUAL pl
dc.subject zarządzanie usługą medyczną pl
dc.subject quality pl
dc.subject medical care service pl
dc.subject patient’s satisfaction pl
dc.subject management of the medical care service pl
dc.title Badanie i ocena jakości usług medycznych i satysfakcji pacjentów na przykładzie Ośrodka Zdrowia w Łącku pl
dc.title.alternative The research and evaluation of the quality of the medical care offered in the Health Centre in Łącko with the use of the servqual method pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-03-05T10:41:14Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info