Abstract:
Celem pracy jest ukazanie zachowań ludzi w czasie kryzysu i odpowiedź na pytanie, „czy kryzys i stan gospodarki wpływa na popyt na takie dobro, jakim są samochody”. Aby uzyskać dane odpowiadające na cel pracy posłużyłem się analizą danych, wywiadem oraz narzędziami statystycznymi. W pracy, w pierwszym rozdziale, ukazuję efekt wielkiego kryzysu lat 20-30 oraz późniejszych. Przemiany jakie zaszły podczas tego kryzysu, rozwój gospodarki podczas kryzysu oraz po nim, a także jego konsekwencje. W drugim rozdziale ukazuję historię motoryzacji, przemiany, jakie zachodziły w początkowych pojazdach zwanych samochodem, a także przemiany we współczesnych samochodach. W trzecim rozdziale mojej pracy na podstawie przeprowadzonej rozmowy, ukazuję wpływ kryzysu na sprzedaż i produkcję aut, na przykładzie Toyoty. Również staram się sprawdzić za pomocą narzędzi statystycznych czy istnieje zależność pomiędzy sprzedażą nowych samochodów, a wartościami PKB.