Abstract:
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie charakterystyki produktu biura podróży Orbis
Travel z uwzględnieniem jego różnorodności, złożoności i dostępność do dużej ilości ofert
turystycznych, które proponowało PBP Orbis Travel oraz analiza otoczenia konkurencyjnego
pierwszego bura podróży działającego na terenie Polski. Równie ważne jest przedstawienie
znajomości rynku turystycznego, wyników badań przeprowadzonych na terenie województwa
małopolskiego, opinia pracowników biur podróży oraz ukazanie historii biura wraz
z procesem upadłościowym. Część teoretyczna występująca w drugim rozdziale ma na celu
wyjaśnić podstawowe pojęcia dotyczące produktu turystycznego, których celem
jest wprowadzenie czytelnika w tematykę pracy oraz zrozumienie opisanych w kolejnych
rozdziałach informacji turystycznych. Opracowanie pozwala ogólnie zapoznać się
z działalnością biura Orbis Travel od początku jego istnienia poprzez funkcjonalność,
wybrane elementy ekonomiczne oraz katalog ofert z sezonu lato 2010. Kolejny rozdział
przedstawia teorię dotyczącą analizy otoczenia konkurencyjności przedsiębiorstwa. Następny
rozdział to analiza dwóch ankiet przeprowadzonych wśród pracowników biur turystycznych
oraz wśród ich potencjalnych odbiorców. Zebrane informacje bezpośrednio od turystów
pozwoliły ustalić ich świadomość ocenianego tematu, organizacji czasu wolnego, wpływ
na zakup oferty turystycznej, (czy wypracowana przez lata marka i renoma firmy ma
znaczenie?) oraz źródła pozyskiwania informacji przez klientów przed dokonaniem wyboru
oferty. Wiadomości uzyskane podczas ankiety pozwoliły mi stwierdzić, iż znajomość tematu
wśród osób biorących udział w badaniach jest stosunkowo duża, większość byli to zagorzali
turyści często korzystający z wyjazdów poza miejsce swego zamieszkania. Ostatni rozdział
opisuje zakończenie działalności PBP Orbis Travel.