Abstract:
Potencjał polskiego rynku samochodowego stał się bardzo istotnym
powodem zainteresowania wielu znanych światowych producentów,
zwłaszcza samochodów osobowych, możliwością lokalizacji
bezpośrednich inwestycji zagranicznych właśnie w Polsce. Kilku miliardowe, liczone w amerykańskich dolarach, inwestycje były
jednak efektem bardzo skutecznej i elastycznej polityki przemysłowej
zastosowanej wobec tego sektora przez byłe Ministerstwo Przemysłu
i Handlu, a następnie Ministerstwo Gospodarki wspierane przez kolejne
Rządy RP. Polski rynek motoryzacyjny przyciągnął także francuski
koncern Renault, który prężnie działa już od ponad dziesięciu lat. Przez ten
czas francuska firma zjednała sobie wielu klientów dzięki bogatej ofercie
i licznym promocjom oraz propagując bezpieczeństwo na polskich
drogach. Koncern Renault jest również obecny w regionie tarnowskim,
gdzie już ponad dziesięć lat z powodzeniem funkcjonuje autoryzowany
partner Renault, firma ZODIAC. Koncern, który chce funkcjonować
prawidłowo i odnosić sukcesy na rynku, musi znać i rozumieć Ŝyczenia
swoich potencjalnych klientów. Z marketingowego punktu widzenia
najistotniejszą cechą różniącą klientów firmy są ich odmienne potrzeby
i pragnienia, wobec czego inaczej reagują oni na stosowane wobec nich
bodźce marketingowe. Hipotezą ogólną niniejszej pracy jest: wpływ wybranych elementów przekazu reklamowego na wybór konsumenta