Abstract:
Głównym celem niniejszej pracy jest weryfikacja, czy skuteczność reklamy internetowej zależy od stosowanej formy i środka reklamy. Hipoteza przyjęta w tej pracy zakłada, że niska skuteczność wynika z niewystarczających nakładów finansowych przeznaczonych na działania reklamowe. Ponadto założono, że niska znajomość marki firmy wynika z faktu reklamowania poszczególnych stron WWW osobno, a nie pod marką jednej firmy. Do badanej firmy należy kilka serwisów WWW, których dotyczy problem skuteczności reklamy. Firma stara się pozyskiwać nowych odwiedzających poprzez różne działania reklamowe w internecie. Badania w firmie NETESC zostały przeprowadzone za pośrednictwem arkusza diagnozy stron WWW, anonimowej ankiety internetowej i wywiadu bezpośredniego z właścicielem badanej firmy. Dokonano także oceny zakończonej kampanii reklamowej.
Cele, które zostały obrane w niniejszej pracy zrealizowano za pomocą badań
ankietowych. Wykorzystano arkusz diagnozy stron WWW i anonimową ankietę
internetową. W obu badaniach wzięli udział użytkownicy serwisu www.pytajnik.net.
Ponadto przy realizacji celów przydatna okazała się ocena skuteczności kampanii
reklamowej. Głównym osiągnięciem w tej pracy mogło okazać się dostrzeżenie problemów
związanych z wyglądem strony www.pytajnik.net. Do tej pory żadne niedociągnięcia nie
zostały zauważone. Jednak badania wyraźnie pokazały, że należy dokonać pewnych zmian.
Internauci negatywnie ocenili pewne elementy wyglądu serwisu, a sugerowane
usprawnienia pozwolą na poprawę jego wizerunku.