Turystyka jako element strategii rozwoju na przykładzie Gminy Rytro
Abstrakt
W dobie coraz większej rywalizacji o klienta (turystę) sukcesem mogą cieszyć się tylko te miejscowości, które są w stanie sprostać konkurencji i zaoferują na rynku produkt o najwyższej użyteczności dla turysty. Oznacza to posiadanie przez miejscowości (gminy bądź regiony) strategii skutecznego działania na rynku turystycznym. Gmina Rytro jest niewielką miejscowością turystyczną, charakteryzującą się dbałością o rozwój tej dziedziny gospodarki na jej obszarze. Przejawem tego jest opracowanie przez gminę „Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Rytro na lata 2005-2013”, jak również Wspólna Zintegrowana Strategia Rozwoju Obszarów Wiejskich „Perły Beskidu Sądeckiego”. Celem pracy jest systematyka pojęć z zakresu strategii i turystyki oraz analiza turystyki w strategii gminy Rytro.
Opis
Słowa kluczowe
turystyka, strategia rozwoju regionu, gmina Rytro, usługi turystyczne, walory turystyczne, strategia gminy Rytro, budżet