Abstract:
Głęboki proces przemian społeczno-gospodarczych w Polsce, dokonujący się nieprzerwanie od przełomu lat 80. i 90. znacząco wpłynął przede wszystkim na mechanizmy rynkowe, radykalnie przebudowując sam rynek, zmieniając zasady nim rządzące, wymuszając nowe spojrzenie na problemy szeroko pojętej działalności gospodarczej. Dynamika tych zmian zwiększyła się jeszcze w konsekwencji przystąpienia Polski do Unii Europejskiej i postępującej globalizacji.
Nowa i wciąż zmieniająca się rzeczywistość rynkowa spowodowała konieczność zmiany dotychczasowego sposobu postrzegania charakteru procesów społeczno-ekonomicznych z tradycyjnego na nowoczesny, uwzględniający potrzeby stosowania innowacyjnych strategii marketingowych w szerokich obszarach działalności podmiotów gospodarczych. Celem pracy jest analiza, w oparciu o dostępną literaturę przedmiotu, stosowanych powszechnie strategii marketingowych w zakresie budowy i komunikowania wizerunku, służących osiągnięciu i utrzymaniu trwałej przewagi rynkowej. Uzyskane w ten sposób wnioski i rekomendacje posłużą do doskonalenia wykorzystywanych obecnie w Kancelarii Notarialnej strategii marketingowych, przyczyniając się tym samym do poprawy jej wizerunku, usprawnienia procesów, poprawy jakości świadczonych usług i umocnienia pozycji rynkowej.