Abstract:
Przedmiotem pracy jest przedstawienie strategii marketingowej, procesu jej formułowania, prezentacji instrumentów i działań marketingowych. Praca zawiera zarówno część teoretyczna jak i praktyczna. Badaniami empirycznymi na tle istniejącej teorii objęte zostało przedsiębiorstwo Konspol Holding Sp. z o.o. w Nowym Sączu. Praca składa się z pięciu rozdziałów. Celem pracy jest ukazanie istoty i znaczenia marketingu w działaniach przedsiębiorstwa, a także ukazanie, iż właściwie opracowana strategia marketingowa i podejmowane przez przedsiębiorstwo działania marketingowe mają istotny wpływ na sukces firmy na rynku. Pierwszy z nich jest prezentacją czynników sukcesu rynkowego. Opisuje pojęcie sukcesu i kilka rodzajów sukcesu takich jak: sukces organizacyjny, sukces finansowy oraz sukces technologiczny. Rozdział drugi poświęcony jest ogólnej strategii przedsiębiorstwa oraz wybranym zagadnieniom z zakresu strategii marketingowej, a w tym istoty strategii, typologii oraz procesu planowania strategii marketingowej. W trzecim rozdziale zostanie przedstawiona charakterystyka przedsiębiorstwa Konspol Holding, jego struktura organizacyjna oraz otoczenie rynkowe firmy. Najważniejsza część empiryczna rozpoczyna się w rozdziale czwartym, w którym została przedstawiona strategia marketingowa przedsiębiorstwa Konspol Holding w Nowym Sączu, a także własna propozycja przyszłej strategii. Analiza została przeprowadzona na podstawie danych wewnętrznych i dokumentów z firmy Konspol. Przeprowadzono również kilka rozmów w firmie, między innymi z dyrektorem handlu i marketingu, kierownikiem działu marketingu i specjalistami do spraw marketingu, dzięki którym uzyskano informację na temat tego, w jaki sposób opracowywana jest strategia firmy i jakie działania marketingowe są podejmowane, aby przynosiły sukces na rynku. W pracy oparto się na aktualnie dostępnej, fachowej literaturze, wykorzystano udostępnione przez firmę Konspol Holding materiały dotyczące strategii marketingowej firmy.