Abstract:
Problematyka produktów określanych jako markowe i ich promocji nastręcza współczesnym menedżerom nie lada problemów na etapie projektowania kampanii komunikacyjnej w relacjach z klientem. Niejednokrotnie okazuje się, że faktyczny wizerunek sprzedawanego produktu lub usługi na rynku zbytu jest zupełnie nieadekwatny do tego, co postulowane jest oraz promowane przez firmę. Nieumiejętność porozumienia się z konsumentami tj. „mówienia tym samym językiem”, posługiwanie się odpowiednimi skojarzeniami i konstruowaniem docierających do klientów reklam jest problemem, który nie może być bagatelizowany przez kierownictwo firm. W szczególności taki spójny wizerunek musi być udziałem firm szczycących się rozpoznawalną, charakterystyczną w obranym segmencie marką.
Niniejsza praca jest próbą zidentyfikowania charakterystyki klientów markowych firm ze szczególnym uwzględnieniem rynku ubezpieczeń na życie. Zasadnością takiego wglądu w cechy, które są udziałem tego targetu jest możliwość dopasowania do nich opisywanej promocji. Pomoże to zidentyfikować korelację efektów kampanii reklamowej i percepcji marki w oczach klientów.