Handel elektroniczny - zarządzanie sklepem internetowym
Ładowanie...
Data
2009-04-22 10:52:49
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Celem pracy jest bliższe przedstawienie zagadnienia - handlu elektronicznego oraz analiza problemów związanych z tworzeniem i zarządzaniem sklepem internetowym.
Ważną częścią pracy jest ukazanie tej kwestii na przykładzie sklepu internetowego „Top-ap”.
Przedmiotem niniejszej pracy jest zatem handel elektroniczny, jego historia i rozwój, formy handlu elektronicznego ze zwróceniem szczególnej uwagi na sklep internetowy i wszelkie problemy związane z jego zarządzaniem. Dla lepszego ukazania sposobu działania rozwiązań
elektronicznych sięgnięto do historii Internetu oraz handlu elektronicznego. Skoncentrowano się jednak na analizie kilku ostatnich lat. Praca składa się z czterech rozdziałów, w których omówione zostały poszczególne problemy, począwszy od określenia zasad działania i historii Internetu, poprzez omówienie handlu elektronicznego i jego form, kończąc na przedstawieniu zarządzania sklepem internetowym „Top-Lap”. W rozdziale pierwszym skoncentrowano się
na zasadach działania Internetu, jego historii i rozwoju na przestrzeni lat, a także dalszych możliwych ścieżkach rozwoju. W drugim rozdziale pracy przedstawiono powstanie i rozwój handlu elektronicznego, zarówno w Polsce jak i na arenie międzynarodowej, różnorodne formy handlu elektronicznego, oraz uwarunkowania prawne. Rozdział trzeci poświęcony został zobrazowaniu zarządzania sklepem internetowym, począwszy od jego uruchomienia,
poprzez działania marketingowe, kończąc na bezpieczeństwie danych. Ostatni rozdział to
ukazanie administrowania sklepem internetowym na przykładzie „Top-Lap”, wykorzystane rozwiązania techniczne i marketingowe oraz pokazanie możliwości dalszego rozwoju.
W pracy starano się wykorzystać najnowsze dostępne informacje. Metodologia stosowana w pracy oparta była na krytycznej analizie piśmiennictwa oraz analizie danych statystycznych. Publikacje zwarte, raporty oraz artykuły opublikowane w Internecie stanowiły najważniejszy rodzaj źródeł. W pracy odwoływano się także do aktów prawnych.
Opis
Słowa kluczowe
handel elektroniczny, Internet, sklep internetowy