Wykorzystanie analiz strategicznych w procesie planowania na przykładzie Telekomunikacji Polskiej S.A.

Ładowanie...
Miniatura

Data

2008

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Dla profesjonalnego przedsiębiorstwa istotne jest planowanie działań, które należy wykonać. Pierwszym z nich jest właściwa analiza strategiczna przedsiębiorstwa oraz określenie celu firmy, a następnie wyznaczenie drogi dzięki, której te cele zostaną osiągnięte. Celem niniejszej pracy jest ocena wykorzystania elementów zarządzania strategicznego, a w szczególności analizy strategicznej, jako narzędzia będącego podstawą planowania działalności firmy. Autorka zamierza ocenić wpływ poszczególnych elementów procesu zarządzania strategicznego, jakimi są przede wszystkim analiza strategiczna i planowanie na długookresową działalność przedsiębiorstwa ze szczególnym uwzględnieniem procesu marketingu, zarządzania i finansów firmy. Cel pracy jest związany również z oceną zastosowania poszczególnych narzędzi obu procesów zarządzania strategicznego dla procesu podejmowania decyzji dotyczących rozwoju działalności firmy. Omówienie zagadnień związanych z planowaniem, zarządzaniem, marketingiem, zarządzaniem strategicznym i zarządzaniem finansami firmy jest prologiem do rozwinięcia tematu analizy strategicznej.

Opis

Słowa kluczowe

proces planowania, analiza strategiczna, analiza SWOT, macierz BCG, Telekomunikacja Polska S.A.

Cytowanie