Abstract:
Public relations są elementem kompleksowo rozumianego systemu komunikacji organizacji z otoczeniem. Spowodowany intensyfikacją działań konkurencyjnych wzrost potrzeb podmiotów względem tworzenia i kształtowania przewagi konkurencyjnej, w połączeniu ze znacznym nasyceniem rynku oraz spadkiem skuteczności innych narzędzi komunikacji marketingowej, zdecydował o dynamicznym rozwoju dziedziny zarówno pod względem teoretycznym jak i praktycznym. Stopniowy rozwój public relations, związany bezpośrednio ze wzrostem angażowanych zasobów organizacji w działania tego typu, powoduje konieczność prób ewaluacji i kwantyfikacji efektów PR- do umożliwiających porównania kryteriów ekonomicznych. Głównym celem niniejszej pracy jest przedstawienie i ocena skuteczności działań PR realizowanych przez agencję Omega Communication w Warszawie dla Timex Group Polska i ich wpływ na wyniki ekonomiczne przedsiębiorstwa. Cele szczegółowe pracy to zweryfikowanie istnienia zależności występujących pomiędzy poszczególnymi parametrami opisującymi obecność marki Timex w prasie (liczba publikacji, powierzchnia publikacji, ekwiwalent reklamowy, nakład tytułów prasowych zawierających publikacje) a wynikami ekonomicznymi firmy, zbadanie zasadności stosowania przez Omega Communication uproszczonej analizy rezonansu medialnego jako wyłącznej metody oceny działań PR dla marki Timex, a także przedstawienie specyfiki działań PR realizowanych dla Timex Group Polska w odniesieniu do globalnej i polskiej strategii komunikacyjnej firmy.