Wizerunek znanych osób, a skuteczność kampanii społecznych

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Brocławik, Krzysztof
dc.contributor.author Winkler-Przewoźnik, Karolina
dc.date.accessioned 2014-03-10T11:14:38Z
dc.date.available 2014-03-10T11:14:38Z
dc.date.issued 2011-05-04 18:00:42
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6845
dc.description.abstract Praca niniejsza poświęcona jest badaniu wpływu udziału znanych osób – celebrytów – m.in. aktorów, piosenkarek czy modelek na skuteczność i efektywność kampanii społecznych. Składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy przedstawia charakterystykę marketingu – jego cele, komunikację, strategię i modele, omawia także narzędzia marketingowe. Drugi poświęcony jest reklamie – jej funkcji, celom i podziale. Rozdział ten przedstawia reklamę społeczną, jej znaczenie, cele i etapy jej przygotowania. W końcu przedstawia efekt tego do czego dąży reklama – zmianę postaw potencjalnego nabywcy. Ostatni rozdział to badania własne przeprowadzone na grupie 60 osób, aby zweryfikować postawioną w celu pracy hipotezę o roli znanych osób w kampanii społecznej. Przeprowadzone na losowo wybranej grupie badania ankietowe potwierdziły prawdziwość przyjętej hipotezy. Wykazały one, że wykorzystywane w reklamie zabiegi socjotechniczne polegające na wykorzystywaniu wizerunku znanych osób odnoszą pożądany skutek. Pod ich wpływem adresaci reklam, w znakomitej większości, są skłonni do przejęcia prezentowanego modelu zachowania jak swojego, a nawet zmiany dotychczasowych przyzwyczajeń i postępowania. Dość oczywiste jest, że większość poddanych badaniu osób pragnie utożsamiać się z osobami, które osiągnęły sukces i są rozpoznawalne medialnie. Reklamy wykorzystujące wizerunki celebrytów podobają się badanym bardziej, a w podtekście są bardziej wiarygodne. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject reklama pl
dc.subject celebryci pl
dc.subject komunikacja marketingowa pl
dc.subject reklama społeczna pl
dc.subject kampania społeczna pl
dc.subject marketing pl
dc.title Wizerunek znanych osób, a skuteczność kampanii społecznych pl
dc.title.alternative The image of famous people and effectiveness of social campaigns pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-03-10T08:57:00Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info