Abstract:
W niniejszej pracy przedstawione zostaną dostępne aktualnie najczęściej wykorzystywane narzędzia budowania wizerunku silnej marki. Należy jednak jednocześnie zdać sobie sprawę z tego, że w dalszym ciągu będą one ewoluować w zależności od potrzeb i oczekiwań konsumentów oraz ich dojrzałości rynkowej. Niniejsze opracowanie jest prowadzone w kontekście analiz teoretycznych. Jest to celowo podjęty zabieg prezentowania zagadnienia tytułowego. Marka to największe bogactwo producenta/usługodawcy. Budowana jest często przez lata, przy ponoszeniu sporych nakładów finansowych i materialnych. Prestiż marki, spostrzegana przez klientów niezawodność i jakość są podstawą osiągnięcia i utrzymania sukcesu na rynku. Jednakże jak wszystko we współczesnym świecie, musi być modyfikowana w zależności od potrzeb i sugestii szeroko pojętego rynku. Wyjątkiem od reguły są marki, których głównych wyróżnikiem jest ich tradycyjność.
Podsumowując: wykreowanie marki nie jest zadaniem łatwym, jednakże dającym
satysfakcję zarówno producentowi jak i zadowolonemu konsumentowi. Marka jest
wyzwaniem i dla producenta i dla (zadowolonych) klientów. Pierwsi podejmują wysiłki
zmierzające do utrzymania jakości produktów i wyzwań nowoczesności (w zakresie
modyfikacji i dostosowania), drudzy – mierzą się z własnymi wyborami i lojalnością.