Abstract:
Jednym z celów pracy było przedstawienie znaczenia Zintegrowanych Systemów Zarządzania w erze dzisiejszego biznesu i próba odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób można wykorzystać mobilną bazę danych jako część systemu CRM, tak, aby usprawnić pracę przedstawiciela handlowego w obrębie kontaktów i obsługi klienta. Drugim ważnym celem było zaprojektowanie i zaimplementowanie systemu, który pokaże założone cele pracy i udowodni, że mobilne bazy danych mogą w znacznym stopniu ułatwić niektóre procesy zarządzania kontaktami z klientem. Tezy pracy:1.Systemy mobilne mogą być ważnym elementem Zintegrowanych Systemów Informatycznych. 2.Zaprojektowany i zaprogramowany w pracy system może być z powodzeniem wykorzystany do usprawnienia kontaktów z klientem. 3.Zintegrowane Systemy Informatyczne w znacznym stopniu zwiększają konkurencyjność przedsiębiorstwa, skracając czas reakcji na zachodzące zmiany. 4.Urządzenia mobilne w znacznym stopniu ułatwiają prace przedstawicieli handlowych z racji na możliwość dostępu do aktualnych danych z każdego miejsca na ziemi.
Aby osiągnąć założone cele w pracy zawarto opis technologii mobilnych od strony sprzętowej, systemowej i technologii komunikacji między urządzeniami. Weryfikacją zawartych w pracy wiadomości teoretycznych jest zaprojektowana i zaimplementowana mobilna aplikacja, której zadaniem jest pokazanie jak nawet bardzo prosty program może usprawnić prace z klientem.