dc.description.abstract |
Praca prezentuje rozważania i refleksje, oparte o różnorodną literaturę, dotyczące zarządzania personelem, motywacji do pracy, a także wyniki badań empirycznych. Jej celem jest ustalenie, czy wynagrodzenie nadal jest najważniejszym motywatorem do pracy. Do przeprowadzenia badań, wykorzystano stworzoną na potrzeby tej pracy ankietę, która została przeprowadzona wśród pracowników Przedsiębiorstwa Przemysłu Mięsnego „Taurus” Sp. z o.o. w Pilźnie. Praca składa się z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy został poświęcony problemowi zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji. Na zakończenie pierwszego rozdziału został scharakteryzowany employer branding, jako nowy trend w zarządzaniu zasobami ludzkimi. W rozdziale drugim starano się przybliżyć zjawisko motywowania pracowników. Na początku przedstawiono pojęcie i istotę motywacji do pracy, oraz koncepcję sytemu motywacyjnego. W dalszej części tego rozdziału zostały szeroko opisane teorie motywacji, a następnie omówiono motywacyjne znaczenie nagród i kar. Rozdział kończy szeroka charakterystyka wynagrodzenia, jako materialnego czynnika motywacji. Omówiono również istotę broadbanding`u jako nowoczesnego podejścia do kształtowania wynagrodzeń pracowniczych. W trzecim rozdziale zaprezentowano metodologię badań empirycznych, a także krótko przedstawiono historię i charakterystykę Przedsiębiorstwa Przemysłu Mięsnego „Taurus” Sp. z o.o. w Pilźnie. Ostatni, czwarty rozdział prezentuje wyniki badań empirycznych. Podjęto tutaj próbę odpowiedzi na postawiony w pracy problem badawczy, który brzmi: Jaki wpływ ma system wynagrodzeń w danej organizacji na motywację do pracy? Wyniki badań wskazują, że pracowników przede wszystkim motywują finansowe elementy wynagrodzenia. |
pl |