Abstract:
Celem pracy jest analiza wpływu promocji internetowej na rozwój firmy na przykładzie firm ubezpieczeniowych. Na potrzeby niniejszej pracy zostały przeprowadzone dwa badania ankietowe, pierwsze skierowane do klientów firm ubezpieczeniowych, a drugie skierowane do pracowników tych firm. Obydwie przeprowadzone analizy badań miały na celu dostarczenie informacji na istotne zagadnienia związane z wpływem promocji internetowej na rozwój firm z branży ubezpieczeniowej. Praca składa się z 4 rozdziałów. Rozdział pierwszy poświęcony jest teoretycznym zagadnieniom związanym z pojęciem ubezpieczeń, przedstawia istotę ubezpieczeń oraz podmioty rynku ubezpieczeniowego. W sposób szczegółowy omawia rynek ubezpieczeniowy w Polsce, gdzie ważne miejsce zajmują kapitały ubezpieczycieli. Tematem drugiego rozdziału jest branża ubezpieczeniowa w Internecie. Rozdział podejmuje temat promocji internetowych, wyjaśnia on pojęcie reklamy i promocji. W rozdziale tym została dokonana analiza witryn internetowych ubezpieczycieli oraz ocena ich użyteczności dla klientów. W drugiej części rozdziału opracowano kanały dystrybucji ubezpieczeń, a także podjęto próbę oceny promocji firm ubezpieczeniowych w Internecie. Odrębnie sklasyfikowano wydatki firm ubezpieczeniowych na promocje w Internecie. Rozdział trzeci stanowi metodologię badań. Zawiera przedmiot i cel badań, metody techniki oraz narzędzia badawcze. Przedstawia on również charakterystykę badanych respondentów pod względem płci i wieku. Ostatni rozdział jest socjologiczną prezentacją wyników badań własnych. Przedstawia on obraz odbioru reklamy internetowej przez klientów Towarzystw Ubezpieczeniowych oraz sposoby reklamowania branży ubezpieczeniowej z punktu widzenia pracowników tejże branży. Dla realizacji przedmiotu i celu pracy zastosowano metodę pośrednią, wykorzystując bazę źródłową, jak również metodę bezpośrednią. Podstawowe znaczenie miało badanie ankietowe, przeprowadzone wśród klientów i pracowników Towarzystw Ubezpieczeniowych.