Metody budowania trwałych relacji konsumenckich z klientkami firmy Avon

Ładowanie...
Miniatura

Data

2012-07-09 13:46:37

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Niniejsza praca zawiera analizę metod stosowanych przez konsultantki firmy Avon w budowaniu trwałych relacji konsumenckich z klientkami tej firmy. Praca składa się z trzech rozdziałów teoretycznych i jednego badawczego. W części badawczej wykorzystano ankietę jako metodę pozyskiwania danych, a narzędziem badawczym były dwa kwestionariusze ankiet. Kwestionariusz pierwszy był skierowany do konsultantek i zawierał 18 pytań, a drugi do klientek - 14 pytań. Celem badań było uzyskanie opinii konsultantek firmy Avon i klientek tej firmy na temat sposobów skutecznej komunikacji. Warunkują one długotrwałe relacje konsultantki z klientkami oraz poczucie satysfakcji ze wzajemnej współpracy. Na podstawie uzyskanych opinii respondentek ustalono, że dobrze dobrane metody komunikacji powodują zawiązywanie się trwałych relacji opartych na budowaniu bliskiej więzi. Okazało się również, że poziom odczuwanej satysfakcji klientów ma zasadniczy wpływ na trwałość relacji łączących ich z konsultantką. Po weryfikacji hipotez przedstawiono wnioski badawcze oraz wskazówki będące konkluzją z badań.
The aim of this thesis is the analysis of methods used by Avon consultants to establish consumer contact with female customers. The paper consists of three theoretical chapters. The last section is analytical. In the study part the survey was used as a means of collecting data. Two questionnaires served as a research tool. The first form given to consultants included 18 questions and the second one directed to customers included 14 questions. The aim of this research was to obtain opinions from consultants and clients of Avon about ways of successful communication. It appears that good interpersonal communication affects relationships between consultants and buyers. On the basis of the respondent’s opinions it was concluded that well chosen ways of communication lead to the establishment of close contact between sellers and customers. It becomes apparent that satisfied customer is more liable to maintain stable relation with consultants. The paper ends with the verification of hypotheses and presentation of study results. In the concluding remarks there are some directions formulated on the basis of research findings.

Opis

Słowa kluczowe

komunikacja, marketing wielopoziomowy, promocja, produkt markowy, perswazja, argumentacja, sprzedaż osobista, relacje interpersonalne, ankieta, communication, brand product, persuasion, argumentation, interpersonal relationships, questionnaire, multi-level marketing, promotion, personal selling

Cytowanie