Analiza i ocena systemu dystrybucji przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym na przykładzie firmy Polo w Tychach

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Wiktor, Jan W.
dc.contributor.author Kaniuk Bartłomiej
dc.date.accessioned 2014-03-14T14:09:20Z
dc.date.available 2014-03-14T14:09:20Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6989
dc.description.abstract Dystrybucja jest jedną z zasadniczych funkcji realizowanych w każdym przedsiębiorstwie. Działania te są elementem marketingu firmy i decydują o rynkowej dostępności danego produktu. Zakres działań dystrybucyjnych może być rozmaicie realizowany, o czym decyduje ogólna strategia przedsiębiorstwa. Współczesne firmy mogą wykorzystywać różnorodne kanały dystrybucyjne, łączyć je ze sobą, stosować rozmaite rozwiązane w przepływie towarów, informacji i środków finansowych. Szczególne wyzwania stoją jednak w przypadku firm działających na międzynarodowych rynkach. W przypadku umiędzynarodowienia działalności pojawia się bowiem wiele rozmaitych problemów. Wiele rozwiązań z jednego rynku nie da się bezpośrednio przenieść gdzie indziej. Często pojawiają się także bariery rynkowe i prawne, odmienności w zakresie zachowań klientów, odmienna specyfika infrastruktury itd. Wszystkie te problemy należy uwzględnić w formułowaniu działań dystrybucyjnych i logistycznych. Sprawia to, że dystrybucja międzynarodowa jest znacznie bardziej złożona, niż w przypadku tej, realizowanej tylko na terenie jednego państwa. W warunkach gospodarki rynkowej i związanej z tym silnej konkurencji firm, poszukuje się ciągle metod podniesienia efektywności ich funkcjonowania, co objawia się zazwyczaj w redukcjach zbędnych kosztów oraz w innowacjach organizacyjnych i funkcjonalnych. Poszukiwanie zmian ma pełne uzasadnienie – tylko wtedy firma może na rynku zaoferować produkt po atrakcyjniejszej cenie niż konkurencja. Celem pracy jest analiza i ocena działań dystrybucyjnych w wymiarze międzynarodowym firmy Polo w Tychach. Firma ta działa w branży produktów elektroinstalacyjnych. Dynamiczny rozwój firmy sprawił, że rozwinęła ona także działalność na terenie innych państw. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject rozwój marketingu międzynarodowego pl
dc.subject internacjonalizacja działalności przedsiębiorstw pl
dc.subject dystrybucja w strategii marketingowej firmy pl
dc.subject strategie przedsiębiorstw w marketingu międzynarodowym pl
dc.subject kanały dystrybucji pl
dc.subject strategie duystrybucji firmy "Polo" pl
dc.title Analiza i ocena systemu dystrybucji przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym na przykładzie firmy Polo w Tychach pl
dc.title.alternative The analysis and evaluation of the distribution system of an enterprise on the international market on the example of Polo company in Tychy en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info