dc.contributor.advisor |
Wiktor, Jan W. |
|
dc.contributor.author |
Kaniuk Bartłomiej |
|
dc.date.accessioned |
2014-03-14T14:09:20Z |
|
dc.date.available |
2014-03-14T14:09:20Z |
|
dc.date.issued |
2008 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/6989 |
|
dc.description.abstract |
Dystrybucja jest jedną z zasadniczych funkcji realizowanych w każdym przedsiębiorstwie. Działania te są elementem marketingu firmy i decydują o rynkowej dostępności danego produktu. Zakres działań dystrybucyjnych może być rozmaicie realizowany, o czym decyduje ogólna strategia przedsiębiorstwa. Współczesne firmy mogą wykorzystywać różnorodne kanały dystrybucyjne, łączyć je ze sobą, stosować rozmaite rozwiązane w przepływie towarów, informacji i środków finansowych. Szczególne wyzwania stoją jednak w przypadku firm działających na międzynarodowych rynkach. W przypadku umiędzynarodowienia działalności pojawia się bowiem wiele rozmaitych problemów. Wiele rozwiązań z jednego rynku nie da się bezpośrednio przenieść gdzie indziej. Często pojawiają się także bariery rynkowe i prawne, odmienności w zakresie zachowań klientów, odmienna specyfika infrastruktury itd. Wszystkie te problemy należy uwzględnić w formułowaniu działań dystrybucyjnych i logistycznych. Sprawia to, że dystrybucja międzynarodowa jest znacznie bardziej złożona, niż w przypadku tej, realizowanej tylko na terenie jednego państwa. W warunkach gospodarki rynkowej i związanej z tym silnej konkurencji firm, poszukuje się ciągle metod podniesienia efektywności ich funkcjonowania, co objawia się zazwyczaj w redukcjach zbędnych kosztów oraz w innowacjach organizacyjnych i funkcjonalnych. Poszukiwanie zmian ma pełne uzasadnienie – tylko wtedy firma może na rynku zaoferować produkt po atrakcyjniejszej cenie niż konkurencja. Celem pracy jest analiza i ocena działań dystrybucyjnych w wymiarze międzynarodowym firmy Polo w Tychach. Firma ta działa w branży produktów elektroinstalacyjnych. Dynamiczny rozwój firmy sprawił, że rozwinęła ona także działalność na terenie innych państw. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
pl |
dc.subject |
rozwój marketingu międzynarodowego |
pl |
dc.subject |
internacjonalizacja działalności przedsiębiorstw |
pl |
dc.subject |
dystrybucja w strategii marketingowej firmy |
pl |
dc.subject |
strategie przedsiębiorstw w marketingu międzynarodowym |
pl |
dc.subject |
kanały dystrybucji |
pl |
dc.subject |
strategie duystrybucji firmy "Polo" |
pl |
dc.title |
Analiza i ocena systemu dystrybucji przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym na przykładzie firmy Polo w Tychach |
pl |
dc.title.alternative |
The analysis and evaluation of the distribution system of an enterprise on the international market on the example of Polo company in Tychy |
en |
dc.type |
masterThesis |
pl |