dc.contributor.advisor |
Gancarczyk, Marta |
|
dc.contributor.author |
Świderski Grzegorz |
|
dc.date.accessioned |
2014-03-17T10:25:43Z |
|
dc.date.available |
2014-03-17T10:25:43Z |
|
dc.date.issued |
2008 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/7048 |
|
dc.description.abstract |
Przedsiębiorstwa w swojej działalności zawsze posługują się marketingiem. Może być to jednak marketing intuicyjny, chaotyczny, a może być również marketing planowy, uwzględniający specyfikę branży, samego przedsiębiorstwa i produktu przez nie oferowanego. Marketing chaotyczny może często przynieść więcej szkód niż efektów pozytywnych. Dlatego tak ważne jest, aby przedsiębiorstwa budowały strategię marketingową nie w oparciu o marzenia, lecz rzetelną analizę warunków działania. Podstawą formułowania strategii marketingowej powinna być dokładna analiza rynku, która dostarczy informacji o potrzebach i preferencjach klientów, sile konkurencyjnej firm działających w sektorze i pozostałych zmiennych charakterystycznych dla otoczenia rynkowego przedsiębiorstwa. Strategia marketingowa wytycza drogę działania przedsiębiorstwa na rynku. Dlatego tak ważne jest, aby była ona dostosowana do jego specyfiki i wymagań. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie koncepcji i metod analizy strategii marketingowej firmy oraz zastosowanie tych metod w celu analizy i oceny strategii marketingowej stosowanej przez przedsiębiorstwo „Uzdrowisko Krynica-Żegiestów” S.A w obszarze wody mineralnej i leczniczej, latach 2000-2004. Cele szczegółowe są następujące: zbadanie, czy „Uzdrowisko Krynica-Żegiestów” S.A. prowadzi działania mające na celu określenie rynku docelowego i dostosowanie cech produktu do jego wymagań; zbadanie, czy w przedsiębiorstwie monitoruje się zmiany zachodzące w sektorze w celu określenia struktury i zachowań konkurentów; zbadanie czy strategie marketingowe formułowane w obszarze kompozycji marketingowej są odpowiedzią na trendy zachodzące w otoczeniu; zbadanie czy i jaki wpływ na strategie marketingowe „Uzdrowiska Krynica-Żegiestów” S.A. mają strategie stosowane przez najbliższych konkurentów; • zbadanie jaki wpływ na strategie marketingowe ma specyfika branży, w której działa firma. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
pl |
dc.subject |
strategie marketingowe |
pl |
dc.subject |
zarządzanie przedsiębiorstwem |
pl |
dc.subject |
metody analizy strategii marketingowych |
pl |
dc.subject |
analiza kompozycji marketingowej |
pl |
dc.subject |
analiza zróżnicowania i pozycjonowania oferty |
pl |
dc.subject |
analiza strategii konkurencji |
pl |
dc.subject |
analiza rynku i sektora wydobycia wody mineralnej w Polsce |
pl |
dc.subject |
uzdrowiskowe rozlewnie wody mineralnej |
pl |
dc.title |
Strategia marketingowa na przykładzie "Uzdrowiska Krynica - Żegiestów" S.A. w obszarze wody mineralnej i leczniczej |
pl |
dc.title.alternative |
Marketing Strategy on the example of Krynica Health Resort Company in the field of Mineral and Therapeutic Water |
en |
dc.type |
masterThesis |
pl |