Abstract:
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie podstaw zarządzania jakością w usługach turystycznych. Uświadomienie znaczenia zarządzania przez jakość, tego, że tylko poprzez wysoki poziom jakość można dokonać przewagi konkurencyjnej. Kolejnym celem pracy jest wskazanie różnych metod i technik zarządzania jakością w usługach turystycznych. Zaprezentowanie tylko tych metod i technik, które mają swoje szerokie zastosowanie w współczesnych przedsiębiorstwach turystycznych. Ponadto, omówienie zagadnienia teorii kreowania jakości produktu turystycznego oraz podkreślenie znaczenie kształcenia personelu w zakresie jakości. W niniejszej pracy przyjęto trzy hipotezy badawcze: 1. Jakość świadczonych usług jest istotnym elementem walki konkurencyjnej w sektorze przedsiębiorstw usługowych. 2. Przedsiębiorstwo turystyczne poprzez kontrolowanie i pomiar jakości generuje zaufanie klienta do produktu i firmy. 3. Personel w branży turystycznej odgrywa bardzo istotną rolę w budowaniu odpowiedniego (wysokiego) poziomu jakości usług.