Abstract:
Celem pracy jest próba identyfikacji i oceny, jak firma „ZET transport” wykorzystuje instrumenty marketingowe na rynku (segmencie/segmentach) działania. Praca składa się z trzech rozdziałów. W pierwszym rozdziale zaprezentowano ogólne pojęcie marketingu w gospodarce rynkowej. Przytoczono definicje marketingu różnych autorów jak również istotę filozofii marketingowej. W rozdziale tym zwraca się również uwagę na orientację marketingową przedsiębiorstwa, która jest warunkiem powodzenia przedsiębiorstwa na rynku a także na specyfikę marketingu usług. Część druga opisuje podstawowe instrumenty marketingowe wykorzystywane przez firmy usługowe, tj. produkt, cenę, dystrybucję, promocję, personel. Omówiono koncepcję marketingu – mix, tak dzisiaj ważnej i popularnej w praktyce funkcjonowania firm. W ostatnim rozdziale przedstawione zostało wykorzystanie instrumentów marketingowych w firmie „ZET transport”. Firma ta działa na rynku od 1993 roku. Strategia marketingowa jest ważnym elementem ogólnej strategii firmy „ZET transport” oraz stanowi wyraz realizacji jej misji w zachowaniach na rynku. Firma umiejętnie wykorzystuje poszczególne instrumenty marketingowe do budowania silnej pozycji zarówno na rynkach lokalnych jak również międzynarodowych. Świadczy o tym stosowanie nowoczesnych technologii w zarządzaniu z personelem i kontaktach z klientami firmy.