Abstract:
Celem mojej pracy jest przeanalizowanie Strategicznej Karty Wyników w ABM SOLID i porównanie jej do narzędzia stworzonego przez Roberta S. Kaplana oraz Davida P. Nortona. W pierwszym rozdziale pracy, na podstawie literatury przedmiotu, przedstawiłem Strategiczną Kartę Wyników, jej genezę i rozwój. Kolejnym opisanym elementem jest idea i istota przedstawionego narzędzia. Ostatnim elementem opisanym w tym rozdziale jest struktura Strategicznej Karty Wyników. Ta część pracy ma za zadanie przedstawienie wszystkich perspektyw oraz wskaźników, które występują w karcie wyników. W drugim rozdziale opisałem przedsiębiorstwo ABM SOLID. W pierwszej części, przedstawiłem historię spółki i jej strukturę organizacyjną. Zaprezentowałem wszystkie oddziały i spółki zależne wchodzące w skład grupy kapitałowej. Opisałem również zakres działalności ABM SOLID. W drugiej części rozdziału przytoczyłem wizję, strategię i klientów przedsiębiorstwa. Na końcu wymieniłem wszystkie nagrody, które ABM SOLID otrzymało w ostatnich latach. Trzeci rozdział opisuje strukturę i wykorzystanie Strategicznej Karty Wyników w ABM SOLID. W pierwszej części opisałem cele wprowadzenia karty wyników. Następnie wyjaśniłem w jaki sposób jest stosowana i zasady funkcjonowania opisywanego narzędzia. W drugiej części przedstawiłem strukturę oraz wskaźniki zastosowane w Strategicznej Karcie Wyników w ABM SOLID. Zaproponowałem również wskaźniki, które według mnie mogły by usprawnić funkcjonowanie karty. W ostatniej części zaprezentowałem wnioski z przeprowadzonej analizy.