Praca zawiera omówienie badań dotyczących wpływu promocji miasta w social mediach na budowanie jego wizerunku na przykładzie Krakowa. Badania przeprowadzone zostały przy pomocy kwestionariusza ankiety, który dostępny był na stronie internetowej. Wykazały one, że Internet jest miejscem nie tylko poszukiwania informacji dotyczących samego miasta, ale także miejscem, gdzie miasto to może się reklamować. Ankietowani poszukiwali w Internecie wiadomości dotyczących nie tylko zabytków, czy miejsc noclegowych lub obiektów gastronomicznych, ale także wiadomości z życia miasta, a także związanych z edukacją w Krakowie. Obecność miasta w social mediach, zwłaszcza na tzw. portalach społecznościowych, w znaczący sposób wpływa na jego wizerunek. Odpowiednia promocja przeprowadzona w Internecie przekłada się na zwiększenie zainteresowania miastem, zainteresowania zarówno potencjalnych jak i obecnych mieszkańców, turystów, studentów, pracowników, a także inwestorów. Jak pokazały badania, umiejętne wykorzystanie social mediów w promocji podnosi atrakcyjność miasta, sprawia, że ludzie nie tylko chętnie odwiedzają to miejsce, ale także stają się jego wirtualnymi mieszkańcami, związanymi z nim emocjonalnie.
The thesis provides an overview of research on the effect of promoting the city in social media to build its image as an example of Krakow. Tests were conducted using a questionnaire, which was available on the website. They showed that the Internet is a place not only to search for information on the city itself, but also a place where the city can advertise. Respondents searched online news concerning not only the monuments or places or objects catering accommodation, but also news from the city, as well as issues related to education in Krakow. The presence of the city in social media, especially the so-called. social networks, significantly affects its image. Proper promotion carried out on the Internet translates into increased interest in the city, interests both potential and current residents, tourists, students, employees, and investors. As research has shown, skillful use of social media in the promotion increases the attractiveness of the city, makes people not only visiting the site, but also become its virtual residents associated with it emotionally.