Abstract:
W dzisiejszych (pierwsza dekada XXI wieku) czasach bankowość jest bardzo dynamicznie rozwijającym się sektorem gospodarki. Po latach stagnacji w latach 90-tych banki przeżywają obecnie ciągłe restrukturyzacje i unowocześnienia. Powodem tych zmian jest duża liczba instytucji finansowych, ogromna ilość firm na rynku oraz coraz większa wiedza klientów. Bank, aby utrzymać się na rynku, musi ciągle podnosić swoją konkurencyjność, dzięki wprowadzaniu innowacyjnych pomysłów i usług po to, aby coraz lepiej zaspokajać potrzeby klienta, wyprzedzając przy tym konkurencję. Jedną z najnowocześniejszych usług oferowaną przez banki obecnie jest bankowość elektroniczna. Rozwój technologiczny jak i rozpowszechnienie się Internetu umożliwia bankom otworzenie nowych kanałów dystrybucji. Dzięki telefonii komórkowej czy Internetowi klient może przez 7 dni w tygodniu z każdego miejsca na ziemi dokonywać operacji na swoim koncie. Bankowość internetowa zostanie w niniejszej pracy przedstawiona na przykładzie Łąckiego Banku Spółdzielczego.