Abstract:
Celem pracy było przedstawienie procesu wprowadzania nowego produktu na rynek. Prezentowana praca nie jest tylko przedstawieniem istotnych cech nowego produktu, ale również przedstawieniem w jaki sposób wpłynie on na wzmocnienie konkurencyjności przedsiębiorstw. W pierwszym rozdziale prezentuję istotę i zakres marketingu oraz jaką rolę odgrywa w nim produkt. Drugą część pracy poświęciłam na rozważania nad procesem i etapami wprowadzania nowości na rynek. Biorąc pod uwagę konsumentów w trzeciej części pracy zaprezentowałam w jaki sposób przebiega proces akceptacji nowego produktu przez konsumentów. Czwarty rozdział to rozdział badawczy. Celem przeprowadzonego badania była próba odpowiedzi na pytanie: czy opłaca się wprowadzić na rynek nową sieć komórkową „Omega”? Głównym zadaniem badania było stworzenie obrazu ogólnych preferencji konsumentów, dotyczących np. miesięcznego abonamentu, tanich połączeń, promocji itp.
Badanie zostało przeprowadzone za pomocą ankiety bezpośredniej przeprowadzanej poprzez rozdanie ankietowanym kwestionariusza z pytaniami. W wyniku przeprowadzonych badań na podstawie ankiety stwierdzam, iż wprowadzenie nowej sieci komórkowej jest pomysłem, który może odnieść sukces w 70%. Ponieważ 56,2 % osób nie jest zadowolonych z dotychczas używanej sieci komórkowej, deklarując jednocześnie że bardzo chętnie skorzystałaby z nowego produktu. Aby nowy produkt, w tej sytuacji nowa sieć komórkowa odniosła sukces na rynku powinna posiadać niski abonament, bowiem to główna cecha na jaką zwracały uwagę osoby ankietowane.