Analiza marketingowej strategii cenowej stosowanej przez Wiśniowski Sp. z o.o. S.K.A.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Choroszczak, Jerzy
dc.contributor.author Stojda, Magdalena
dc.date.accessioned 2014-03-23T10:50:47Z
dc.date.available 2014-03-23T10:50:47Z
dc.date.issued 2014-01-27 23:25:18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7149
dc.description.abstract Polityka cenowa przedsiębiorstwa jest skomplikowanym, niejednorodnym procesem, wpisanym w strategię marketingową. Celem niniejszej pracy badawczej było dokonanie analizy polityki cenowej przedsiębiorstwa Wiśniowski w kontekście prowadzonej przez firmę strategii marketingowej. Badania ankietowe przeprowadzono wśród klientów firmy Wiśniowski, natomiast wywiad pogłębiony przeprowadzono z kierownikiem marketingu oraz menadżerem produktu. W wyniku przeprowadzonych badań częściowo potwierdzono przyjęte hipotezy: na politykę cenową wpływ ma wiele czynników, zarówno zewnętrznych jak i wewnętrznych, a w tym: koszty produkcji oraz zyski, jakie firma chce generować, a także polityka kształtowania marki i jakości produktu, a także działania konkurencji, oczekiwania i potrzeby nabywców, czy też położenie geograficzne finalnego konsumenta oraz jego funkcjonalną rolę. Jednakże strategia ustalania cen prestiżowych jest dominującą strategią tylko dla określonego produktu, bowiem politykę cenową kształtuje się do indywidualnych serii produkcyjnych. pl
dc.description.abstract The pricing policy of an enterprise is a complicated and heterogeneous process implied by the marketing strategy. The aim of this research paper was to analyse Wiśniowski’s pricing policy in the context of company’s marketing strategy. Questionnaire survey was conducted amongst the clients of Wiśniowski and followed by the in-depth interview with the marketing director and product manager. Initial hypothesis was partially confirmed by this research: the pricing policy is influenced by many external and internal factors, including: production cost and forecasted profit, branding of the product, activities carried out by the company’s competition, buyers’ needs and expectations, as well as geographic location of the final consumer and his functional role. On the other hand, the research has shown that determination of prestigious pricing is only the dominant strategy for a particular product as the pricing policy is developed specifically for individual production series. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject marketing pl
dc.subject marketing-mix pl
dc.subject polityka cenowa pl
dc.subject rodzaje cen pl
dc.subject segmentacja rynku pl
dc.subject marketing pl
dc.subject marketing-mix pl
dc.subject pricing policy pl
dc.subject types of prices pl
dc.subject market segmentation pl
dc.subject strategia marketingowa pl
dc.subject marketing strategy pl
dc.title Analiza marketingowej strategii cenowej stosowanej przez Wiśniowski Sp. z o.o. S.K.A. pl
dc.title.alternative The analysis of marketing pricing strategy implemented by Wiśniowski Sp. z o.o. S.K.A. pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2014-03-22T09:58:11Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info