Abstract:
Celem pracy jest ukazanie jak duże znaczenie ma marketing dla rozwoju turystyki w regionie Podhala i stolicy Tatr, czyli miasta Zakopane oraz próba oceny wpływu poszczególnych instrumentów marketingu mix na rozwój Regionu. W rozdziale pierwszym zostały omówione zagadnienia dotyczące poszczególnych instrumentów marketingu mix w turystyce, a więc wpływ produktu, ceny, dystrybucji oraz promocji. Została także przedstawiona istota i rola marketingu w turystyce. W drugim rozdziale rozpatrywane są zagadnienia dotyczące marketingu turystyki w Regionie. Rozdział ten rozpoczyna się od kompendium wiedzy o walorach i produktach turystycznych Regionu. Została omówiona turystyka w Regionie i metody jej promowania. W trzecim rozdziale poruszono zaangażowanie różnych fundacji pomocowych zarówno z Unii Europejskiej, jak i z Polski w promocję i rozwój turystyki regionalnej. W dalszej części tego rozdziału odpowiedziano na pytanie, jakie znaczenie ma marketing na rozwój turystyki na Podhalu. Temat ten został przedstawiony min. w formie analizy SWOT, uwzględniającej zarówno mocne i słabe strony Regionu oraz szanse i zagrożenia wynikające z otoczenia.