Abstract:
Marketing jest ważnym elementem w każdym przedsiębiorstwie. Jest to sposób myślenia oraz działania, który pozwala kształtować właściwy wizerunek firmy. Bez odpowiedniej strategii marketingowej firma ma małe szanse na przetrwanie. Zwłaszcza teraz gdy rozwój współczesnej gospodarki kraju powoduje powstawanie coraz to nowych firm, które rywalizują między sobą, nieustannie zabiegając o klienta. Należy pamiętać, że konsument obecnych czasów to bardzo wymagająca postać. Jego oczekiwania są coraz większe. Duża konkurencja ze strony coraz lepiej prosperujących i zaopatrzonych przedsiębiorstw, powoduje tendencje specjalizacji sklepów i wzrost innowacyjności marketingowych. Wiele małych i średnich firm nie jest w stanie utrzymać się na rynku i niestety upada. Dlatego trzeba pamiętać, że prowadzenie firmy to nie łatwa sprawa i wymaga doświadczenia oraz zastosowania wielu zabiegów marketingowych. Aby się tak stało przedsiębiorcy oraz menedżerowie muszą zdobyć teoretyczną oraz praktyczną wiedzę marketingową.