Kształtowanie systemu motywacyjnego dla potrzeb realizacji celów strategicznych na przykładzie fabryki kotłów RAFAKO S.A. w Raciborzu

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Potoczek, Natalia
dc.contributor.author Mika Magdalena
dc.date.accessioned 2014-03-28T09:14:41Z
dc.date.available 2014-03-28T09:14:41Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7288
dc.description.abstract W dzisiejszym, niezwykle szybko rozwijającym się świecie, w którym istnieje ogromna konkurencja wśród organizacji na forum biznesowym i gospodarczym, kwestia motywacji, kształtowania odpowiednich i efektywnych systemów motywacyjnych jest stale aktualnym tematem, ciągle pozostającym w kręgu zainteresowania wielu organizacji. Nie bez znaczenia jest fakt, że sukces organizacji, jej przetrwanie na rynku a także możliwość konkurowania i zdobywania nowych rynków, jest uzależniona w dużej mierze od tego, czy zostaną w pełni zrealizowane wszystkie wcześniej założone cele i plany strategiczne. Sprostać tym wszystkim wymaganiom mogą tylko i wyłącznie pracownicy, którzy w dzisiejszej rzeczywistości są oceniani jako niezwykle cenny zasób, o charakterze strategicznym dla każdego przedsiębiorstwa. Dzięki pracownikom prezentującym określone umiejętności i kwalifikacje, wykazującym zainteresowanie i zaangażowanie podczas wykonywania obowiązków zawodowych, możliwe jest wykorzystanie wszystkich tych cech, a w konsekwencji uzyskanie znacznej przewagi nad konkurentami. Jednak aby ją wypracować, a co ważniejsze utrzymać, należy w sposób właściwy zakomunikować i przekazać pracownikom konkretne informacje dotyczące strategii organizacji, planów i zadań jakie mają zostać osiągnięte w danym okresie czasowym. Właśnie w tym momencie należy przedstawić element, którego znaczenie jest niezwykle ważne i wprost nieocenione. Mowa tu o głównej roli, jaką spełnia system motywacyjny, za pomocą którego organizacja jest w stanie efektywnie i skutecznie oddziaływać na swoich pracowników, wywołując odpowiednie zachowania i relacje. Istotą motywacji w świecie biznesu jest forma dwustronnej wymiany, zachodzącej pomiędzy pracownikami a organizacją. Z jednej strony organizacja stara się rozpoznać i w sposób maksymalny zaspokoić oczekiwana swoich pracowników poprzez oddziaływanie określonymi formami systemów motywowania, zarówno pieniężnymi jak i pozapieniężnymi. Natomiast pracownik, którego potrzeby będą zaspokojone, skuteczniej oraz z większą wydajnością będzie podchodził do realizacji zadań i celów strategicznych dla potrzeb całej organizacji. Wybór tematu tej pracy był próbą zanalizowania oraz dokonania oceny działań podejmowanych z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi oraz formowania założeń motywacyjnych na bardzo praktycznym przykładzie Zakładu, nowoczesnego i prężnie działającego, którego specyfika produkcji oraz międzynarodowy charakter działania, były bardzo dobrą podstawą do obserwacji oraz przeprowadzenia badań. Celem niniejszej pracy jest zidentyfikowanie strategii personalnej stosowanej w Fabryce Kotłów RAFAKO S.A w Raciborzu, oraz analiza kształtowania systemu motywacyjnego w kontekście realizacji celów strategicznych przedsiębiorstwa. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject motywowanie pl
dc.subject zarządzanie zasobami ludzkimi pl
dc.subject strategia personalna firmy pl
dc.subject ewolucja systemów motywacyjnych pl
dc.subject wynagrodzenie pl
dc.subject motywowanie pracowników pl
dc.subject szkolenia pl
dc.subject planowanie kariery zawodowej pl
dc.subject firma "Rafako" S.A. pl
dc.title Kształtowanie systemu motywacyjnego dla potrzeb realizacji celów strategicznych na przykładzie fabryki kotłów RAFAKO S.A. w Raciborzu pl
dc.title.alternative Creating a motivational system to achieve strategic goals of “RAFAKO” S.A boiler engineering company in Raciborz en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info