Merchandising a zachowanie konsumentów w sklepach wielkopowierzchniowych

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Wiktor, Jan
dc.contributor.author Mrowiec Łukasz
dc.date.accessioned 2014-03-31T08:39:13Z
dc.date.available 2014-03-31T08:39:13Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7326
dc.description.abstract Wraz z pojawieniem się na polskim rynku średnio i wielkopowierzchniowych placówek handlowych coraz większą uwagę poświęca się zagadnieniu zwanemu merchandising. Merchandising, którego domeną jest komunikowanie się firmy handlowej z klientem bezpośrednio w miejscu sprzedaży , stał się nieodzowną i bardzo skuteczną formą intensyfikacji sprzedaży przede wszystkim w średnio i wielkopowierzchniowych obiektach handlowych. Wraz z dynamicznym rozwojem sektora handlu detalicznego, także i małe obiekty handlowe doceniły znaczenie merchandisingu (w dużej mierze za sprawą nacisków dostawców zewnętrznych) będącego niejako „niemym sprzedawcą”, któremu nie trzeba płacić wynagrodzenia i który na pewno nie pójdzie na chorobowe. Do grona zainteresowanych merchandisingiem powinni dołączyć także konsumenci, ponieważ to oni są podmiotami jego oddziaływania. Zagadnienie merchandisingu jest szczególnie ciekawe ze względu na jego złożoność. Aby w pełni zrozumieć istotę oraz funkcję technik stosowanych w merchandisingu należy najpierw zgłębić tajniki psychiki człowieka oraz niektóre procesy biologiczne zachodzące w organizmie ludzkim. Wiedza ta pozwoli niemal każdemu konsumentowi stać się bardziej świadomym aktorem na scenie rynku, a dla przedsiębiorcy będzie nieocenioną pomocą w prowadzeniu działalności gospodarczej, a także w zrozumieniu klienta, jego potrzeb oraz oczekiwań. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject proces podejmowania decyzji zakupowych pl
dc.subject kształtowanie potrzeb pl
dc.subject motywy zachowań pl
dc.subject zachowania rynkowe nabywców pl
dc.subject uwarunkowania kulturowe pl
dc.subject uwarunkowania ekonomiczne pl
dc.subject zakupy impulsywne pl
dc.subject merchandising pl
dc.title Merchandising a zachowanie konsumentów w sklepach wielkopowierzchniowych pl
dc.title.alternative Merchandisign and consumers` behavior in hypermarkets en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info