Technologie informacyjne szansą rozwoju handlu w Polsce

Ładowanie...
Miniatura

Data

2007

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Prężnie działający sektor handlu jest podstawą dobrze funkcjonującej gospodarki rynkowej. Tworzy on miejsca pracy dla dużej części społeczeństwa oraz napędza koniunkturę. Także w Polsce przedsiębiorstwa handlowe wytwarzają znaczną część PKB i zapewniają byt milionom mieszkańców kraju. Są wśród nich najróżniejsze rodzaje przedsiębiorstw, od zajmujących się bardzo prostymi i mało zaawansowanymi technicznie czynnościami, do bardzo innowacyjnych, korzystających z najnowszych osiągnięć nauki i potrzebujących wysoko wykwalifikowanych pracowników. Duża część przedsiębiorstw handlowych ma obecnie problemy z konkurowaniem z wielkimi sieciami handlowymi, które w znacznym stopniu opanowały rynek. Giganci mogą sprzedawać taniej, mają więcej punktów sprzedaży, mogą mieć większe nakłady na promocję i operować przy mniejszych marżach. Rozważania prowadzone w tej pracy podporządkowano głównemu problemowi, jakim było wskazanie możliwości wykorzystania technologii informacyjnych w przedsiębiorstwach handlowych oraz ich wpływu na wzrost konkurencyjności i rozwoju tychże przedsiębiorstw. Podjęcie problematyki systemów informacyjnych stosowanych w działalności handlowej uzasadniają również obserwowane w ostatnich latach zmiany w funkcjonowaniu handlu, będące także efektem szybkiego rozwoju technologii informacyjnych. Zasadniczym celem prowadzonych rozważań jest udzielenie odpowiedzi na pytanie, jak firmy prowadzące działalność handlową powinny organizować i wykorzystywać systemy informacyjne, by sprostać szybko rosnącemu zapotrzebowaniu na informację w poszczególnych obszarach prowadzonej działalności.

Opis

Słowa kluczowe

przedsiębiorstwo handlowe, marketing firm handlowych, technologie informatyczne w komunikacji z klientem, dystrybucja, technologie informatyczne w zarządzaniu zaspasami i sprzedażą, Internet, relacje B2B i B2C

Cytowanie