dc.contributor.advisor |
Śmigielska, Grażyna |
|
dc.contributor.author |
Oleksy Agnieszka |
|
dc.date.accessioned |
2014-03-31T08:48:17Z |
|
dc.date.available |
2014-03-31T08:48:17Z |
|
dc.date.issued |
2007 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/7327 |
|
dc.description.abstract |
Prężnie działający sektor handlu jest podstawą dobrze funkcjonującej gospodarki rynkowej. Tworzy on miejsca pracy dla dużej części społeczeństwa oraz napędza koniunkturę. Także w Polsce przedsiębiorstwa handlowe wytwarzają znaczną część PKB i zapewniają byt milionom mieszkańców kraju. Są wśród nich najróżniejsze rodzaje przedsiębiorstw, od zajmujących się bardzo prostymi i mało zaawansowanymi technicznie czynnościami, do bardzo innowacyjnych, korzystających z najnowszych osiągnięć nauki i potrzebujących wysoko wykwalifikowanych pracowników. Duża część przedsiębiorstw handlowych ma obecnie problemy z konkurowaniem z wielkimi sieciami handlowymi, które w znacznym stopniu opanowały rynek. Giganci mogą sprzedawać taniej, mają więcej punktów sprzedaży, mogą mieć większe nakłady na promocję i operować przy mniejszych marżach. Rozważania prowadzone w tej pracy podporządkowano głównemu problemowi, jakim było wskazanie możliwości wykorzystania technologii informacyjnych w przedsiębiorstwach handlowych oraz ich wpływu na wzrost konkurencyjności i rozwoju tychże przedsiębiorstw. Podjęcie problematyki systemów informacyjnych stosowanych w działalności handlowej uzasadniają również obserwowane w ostatnich latach zmiany w funkcjonowaniu handlu, będące także efektem szybkiego rozwoju technologii informacyjnych. Zasadniczym celem prowadzonych rozważań jest udzielenie odpowiedzi na pytanie, jak firmy prowadzące działalność handlową powinny organizować i wykorzystywać systemy informacyjne, by sprostać szybko rosnącemu zapotrzebowaniu na informację w poszczególnych obszarach prowadzonej działalności. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
pl |
dc.subject |
przedsiębiorstwo handlowe |
pl |
dc.subject |
marketing firm handlowych |
pl |
dc.subject |
technologie informatyczne w komunikacji z klientem |
pl |
dc.subject |
dystrybucja |
pl |
dc.subject |
technologie informatyczne w zarządzaniu zaspasami i sprzedażą |
pl |
dc.subject |
Internet |
pl |
dc.subject |
relacje B2B i B2C |
pl |
dc.title |
Technologie informacyjne szansą rozwoju handlu w Polsce |
pl |
dc.title.alternative |
Information technology – the chance of trade development in Poland |
en |
dc.type |
masterThesis |
pl |