Technologie informacyjne szansą rozwoju handlu w Polsce

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Śmigielska, Grażyna
dc.contributor.author Oleksy Agnieszka
dc.date.accessioned 2014-03-31T08:48:17Z
dc.date.available 2014-03-31T08:48:17Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7327
dc.description.abstract Prężnie działający sektor handlu jest podstawą dobrze funkcjonującej gospodarki rynkowej. Tworzy on miejsca pracy dla dużej części społeczeństwa oraz napędza koniunkturę. Także w Polsce przedsiębiorstwa handlowe wytwarzają znaczną część PKB i zapewniają byt milionom mieszkańców kraju. Są wśród nich najróżniejsze rodzaje przedsiębiorstw, od zajmujących się bardzo prostymi i mało zaawansowanymi technicznie czynnościami, do bardzo innowacyjnych, korzystających z najnowszych osiągnięć nauki i potrzebujących wysoko wykwalifikowanych pracowników. Duża część przedsiębiorstw handlowych ma obecnie problemy z konkurowaniem z wielkimi sieciami handlowymi, które w znacznym stopniu opanowały rynek. Giganci mogą sprzedawać taniej, mają więcej punktów sprzedaży, mogą mieć większe nakłady na promocję i operować przy mniejszych marżach. Rozważania prowadzone w tej pracy podporządkowano głównemu problemowi, jakim było wskazanie możliwości wykorzystania technologii informacyjnych w przedsiębiorstwach handlowych oraz ich wpływu na wzrost konkurencyjności i rozwoju tychże przedsiębiorstw. Podjęcie problematyki systemów informacyjnych stosowanych w działalności handlowej uzasadniają również obserwowane w ostatnich latach zmiany w funkcjonowaniu handlu, będące także efektem szybkiego rozwoju technologii informacyjnych. Zasadniczym celem prowadzonych rozważań jest udzielenie odpowiedzi na pytanie, jak firmy prowadzące działalność handlową powinny organizować i wykorzystywać systemy informacyjne, by sprostać szybko rosnącemu zapotrzebowaniu na informację w poszczególnych obszarach prowadzonej działalności. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject przedsiębiorstwo handlowe pl
dc.subject marketing firm handlowych pl
dc.subject technologie informatyczne w komunikacji z klientem pl
dc.subject dystrybucja pl
dc.subject technologie informatyczne w zarządzaniu zaspasami i sprzedażą pl
dc.subject Internet pl
dc.subject relacje B2B i B2C pl
dc.title Technologie informacyjne szansą rozwoju handlu w Polsce pl
dc.title.alternative Information technology – the chance of trade development in Poland en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info