Abstract:
Celem pracy jest ukazanie różnic pomiędzy sklepem tradycyjnym a internetowym na przykładzie Autoryzowanego Zakładu Usługowo-handlowego Mors, firmy, która oferuje swoje produkty, sprzedając je we własnym lokalu jak i przez Internet. Różnice pomiędzy tymi dwoma formami sprzedaży wymuszają użycie różnych narzędzi i sposobów. Aby dobrze zrozumieć zagadnienie handlu internetowego, zostanie opisana droga ewolucji pieniądza jak i samego Internetu. W pracy zostaną wyszczególnione podstawowe elementy sklepów tradycyjnych i internetowych, będzie to miało na względzie ukazanie różnic, które występują między nimi. Zadaniem pracy jest również ukazanie wiodącej roli marketingu w procesie zarządzania sklepem. Część teoretyczna jest wsparta przez własne badania marketingowe. Problemem badawczym jest niski poziom zysków ze sprzedaży przez Internet w firmie Mors. Główną przyczyną słabych zysków jest nieumiejętne zarządzanie marketingiem w sferze sieci internetowej. Ostatecznie sugerowanym rozwiązaniem będzie swoista symbioza obydwu rodzajów handlu, jako uzupełnienie handlu tradycyjnego o internetowy.