Przedmiotem pracy magisterskiej jest przedstawienie zagadnień związanych z restrukturyzacją zatrudnienia przeprowadzaną w Poczcie Polskiej S.A. oraz pokazanie jak oceniają ją pracownicy. Badania ankietowe przeprowadzono wśród pracowników Urzędu Pocztowego Zakopane.
Z przeprowadzonych badań wynikło, że większość pracowników Poczty Polskiej S.A. uważa, że restrukturyzacja zatrudnienia jest potrzebna aby firma mogła konkurować na rynku usług pocztowych. Większość ankietowanych dobrze oceniło restrukturyzację przeprowadzaną w Poczcie Polskiej S.A. Pracownicy mają również świadomość jakie metody restrukturyzacji zatrudnienia są stosowane w firmie i oceniają je pozytywnie. Natomiast przebieg poszczególnych metod restrukturyzacji nie był oceniony przez ankietowanych zbyt dobrze. Pracownicy zauważyli również, że restrukturyzacja zatrudnienia w organizacji ma negatywny wpływ na obsługę klienta, wizerunek firmy, warunki pracy oraz relacje między pracownikami. Według ankietowanych najważniejsze z aspektów działalności firmy to obsługa klienta, wizerunek firmy oraz relacje między pracownikami i powinny one być traktowane w sposób priorytetowy.
The subject of the thesis is to present the issues related to employment restructuring carried out in the Polish Post Office S.A. and show how to evaluate her employees. A survey was conducted among employees of the Post Office in Zakopane. The research resulted that most employees Polish Post believes that the restructuring of employment is needed so that the company could compete in the market for postal service. The majority of respondents rated the restructuring performed well in the Polish Post Office S.A. Employees are also aware of what methods are used downsizing in the company, and evaluate them positively. In contrast, the course of the various methods of the restructuring was not assessed by the respondents too well. The staff also noted that the restructuring of employment in the organization has a negative impact on customer service, company image, working conditions and relations between employees. According to the respondents the most important aspects of your business is customer service, the company's image and relations between workers and they should be given priority.