dc.contributor.advisor |
Rutkowski, Marek |
|
dc.contributor.author |
Długosz, Dominika |
|
dc.date.accessioned |
2014-04-27T12:35:01Z |
|
dc.date.available |
2014-04-27T12:35:01Z |
|
dc.date.issued |
2011-03-23 20:37:13 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/7595 |
|
dc.description.abstract |
Celem pracy jest analiza wizerunku marki organizacji non-profit na przykładzie WSB-NLU z siedzibą w Nowym Sączu. W swojej pracy autor zwraca uwagę na korzyści jakie może czerpać organizacja non-profit dzięki wzmocnieniu wizerunku swojej marki. Ponadto w pracy autor przedstawił propozycję kompozycji działań jakie powinny być podjęte przez uczelnię w celu wzmocnienia jej wizerunku na rynku. Przedstawione propozycje stanowią autorskie rozwiązanie zaprojektowane z jednej strony w oparciu o przeprowadzone studia literaturowe, a z drugiej o wyniki realizowanych badań (bezpośrednich i pośrednich). Aby sprostać postawionym celom, autor przeprowadził szerokie studia literaturowe. W badaniach wykorzystano zarówno źródła wtórne, jak i źródła pierwotne. Analiza źródeł wtórnych obejmowała literaturę zwartą, czasopiśmienniczą, analizę internetowych serwisów informacyjnych, raportów nt. szkolnictwa wyższego w Polsce i inne publikacje. Informacje pierwotne – badania marketingowe zostały zaprojektowane i zrealizowane na potrzeby prezentowanej pracy. Badania te przeprowadzone zostały w październiku 2010, w badaniach tych zastosowano techniki ankiety rozdawanej oraz ankiety audytoryjnej, a narzędziem badawczym był kwestionariusz ankiety. Niniejsza praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. Część teoretyczna obejmuje rozdziały: pierwszy i drugi, a część empiryczna rozdziały: drugi (w części), trzeci i czwarty. |
pl |
dc.description.abstract |
This work: "Creating the image of a non-profit organization on the example of WSB-NLU" shows how to build and shape the brand of an organization so that it is perceived well by stakeholders. It also describes what is a non-profit organization, and what its benefits may be if it is not guided by profit. The work consists of four chapters. The first one contains basic information about the brand, designing and building the image of non-profit organizations (tools to build the brand, brand reputation, brand identity). The second chapter is devoted to the image of the university - Higher School of Business-National-Louis University in Nowy Sacz and the nature of non-profit organizations. There is also an attempt to diagnose the market a higher education in Poland. The third chapter presents the results of marketing research on the topic "Creating the image of non-profit organization on the example of the School of Business-National-Louis University." The research, in the form of a survey, was conducted on a sample of deliberately selected 108 respondents, and its main purpose was to identify the current image of WSB- NLU among those involved in the University Academic Community (students, employees). The results of the survey were presented by using graphs and tables. The fourth chapter is devoted to shaping the image of the School of Business- National-Louis University (university level of aspiration, offer identification, target group). The study ends with a summary in which the author examines former deliberations on the brand of non-profit organizations and university image (based on the research). It also takes into account actions which should be taken to improve the image in the future. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
|
dc.subject |
organizacje non-profit |
pl |
dc.subject |
marka |
pl |
dc.subject |
WSB-NLU |
pl |
dc.subject |
non-profit organization |
pl |
dc.subject |
brand |
pl |
dc.title |
Kształtowanie wizerunku organizacji non-profit na przykładzie WSB-NLU |
pl |
dc.title.alternative |
Creating the image of a non-profit organization on the example of WSB-NLU |
pl |
dc.type |
bachelorThesis |
pl |
dc.date.updated |
2014-04-27T10:57:33Z |
|