Abstract:
Niniejsza praca przedstawia biznesplan jako narzędzie skutecznego planowania. Praca zawiera trzy rozdziały. Celem pierwszych dwóch rozdziałów była analiza oraz przedstawienie teoretycznych aspektów pisania biznesplanu wraz z opisaniem możliwych alternatywnych wariantów tworzenia poszczególnych jego elementów. Trzeci rozdział zawiera w sobie część empiryczną, w której przedstawiony został biznesplan spółki AF Odszkodowania. Celem tej części pracy było praktyczne przedstawienie analizowanych wcześniej rozwiązań. Pierwszy rozdział odpowiada na pytanie czym jest biznesplan. Nakreślona została w nim również charakterystyka potencjalnych odbiorców oraz istota ich szczegółowego określenia. Zdefiniowany został schemat biznesplanu, według którego napisane są dalsze części pracy. Wymienione zostały także najczęściej popełniane w trakcie tworzenia tego typu dokumentów błędy. Drugi rozdział szczegółowo opisuje wszystkie podstawowe elementy biznesplanu. Zawiera opis sposobu prawidłowego przygotowania poszczególnych części (przyjętych na podstawie analizowanego w pracy wariantu) poczynając od streszczenia, opisu produktu, analizy rynku i konkurencji na konstrukcji sprawozdań finansowych skończywszy. Trzeci rozdział stanowi stworzony według opisywanego wzoru biznesplan AF Odszkodowania Sp. z o.o. AF Odszkodowania jest częścią grupy Autofederacja - organizacji mającej na celu pomoc kierowcom (w szerokim rozumieniu). Biznesplan opisuje szczegółowo założenia podane przez prezesa spółki oraz przedstawicieli inwestora (Polskiego Funduszu Inwestycji), którzy byli jego głównymi odbiorcami.