Wpływ komunikacji wewnętrznej na realizację celów biznesowych w dużej korporacji X

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tomalska, Halina
dc.contributor.author Szewczyk, Cecylia
dc.date.accessioned 2014-05-15T08:59:41Z
dc.date.available 2014-05-15T08:59:41Z
dc.date.issued 2014-03-24 22:58:05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7663
dc.description.abstract W pracy przeprowadzono analizę systemu komunikacji wewnętrznej polskiego oddziału międzynarodowej korporacji X. Badania zostały przeprowadzone z wykorzystaniem metody ankietowej, narzędziem badawczym był kwestionariusz ankiety zawierający pytania otwarte, zamknięte, kontrolne oraz skale. Respondenci to grupa osób pełniących funkcje kierownicze w wyżej wymienionej firmie oraz jej pracownicy szeregowi. Sformułowany problem, cele badawcze oraz hipotezy są empirycznym uszczegółowieniem tematu głównego pracy. Analizowana firma stworzyła własny i rozbudowany system komunikacji wewnętrznej, także przy wykorzystaniu instrumentów charakterystycznych dla wewnętrznego public relations. Mimo, że system opracowany został w sposób profesjonalny, badania wykazały, że nie funkcjonuje on efektywnie. Świadczą o tym takie ujawnione w toku badań fakty, jak m.in.: niewielka wiedza pracowników w zakresie celów strategicznych firmy oraz jej najbliższych planów, czego skutkiem jest istnienie nieformalnego obiegu informacji, co potwierdzają wnioski badawcze. Wykazały one, że bariery komunikacyjne powstają na szczeblu najwyższego kierownictwa, które przekazuje istotne komunikaty z opóźnieniem oraz – co potwierdzają opinie pracowników - są ogólnikowe i niepełne. W sposób bardziej pozytywny respondenci oceniają komunikację na linii kierownictwo średniego szczebla – pracownicy. Wyniki badań aproksymująco zbliżyły do odpowiedzi na pytanie: czy komunikacja wewnętrzna w korporacji X pozwala realizować jej cele biznesowe? Szczegółowa weryfikacja postawionych hipotez pozwoliła na sformułowanie wielu wniosków dających zarazem odpowiedź na postawione w pracy pytania badawcze. pl
dc.description.abstract This dissertation contains an analysis of an internal communication system in a Polish branch of an international corporation, X. The study has been carried out using the survey research method, with the research instrument being a survey questionnaire containing open and closed-ended questions, control questions and a scale. The respondent group consisted of employees of the above mentioned company both in managerial and other positions. The formulated research problem, research objectives and hypotheses are an empirical presentation of the main subject of this dissertation. The examined company developed and built its own internal communication system, while taking advantage of instruments characteristic to internal public relations. Although the system was prepared in a professional manner, the research has shown that it does not work effectively. This was substantiated by results such as a lack of employee knowledge both about the short-term and strategic objectives, which leads to the informal flow of information within the company. The research results have shown that communication barriers are created on the senior management level due to the delayed distribution of crucial information within the workplace. Also, as confirmed by employee opinions, the provided information is general and incomplete. On the contrary, communication between mid-level management and employees is perceived in a positive manner.These research results have approximately provided us the answer to the question: does the internal communication in company X allow it to realize its business objectives? A detailed investigation of the research hypotheses allowed for the formulation of numerous conclusions which provided answers to the research questions. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights open access
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject korporacja pl
dc.subject komunikat pl
dc.subject proces komunikacji w organizacji pl
dc.subject komunikacja wewnętrzna pl
dc.subject wewnętrzny public relations pl
dc.subject ankieta pl
dc.subject corporation pl
dc.subject communication pl
dc.subject communication process in organization pl
dc.subject internal communication pl
dc.subject internal public relations pl
dc.subject questionnaire pl
dc.title Wpływ komunikacji wewnętrznej na realizację celów biznesowych w dużej korporacji X pl
dc.title.alternative The influence of internal communications on the realization of business objectives in a large corporation X pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-05-12T08:10:12Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]
  • Prace dyplomowe wyróżnione - Pełne teksty - Full text [376]
    W tej kolekcji zostały zamieszczone pełne teksty prac dyplomowych studentów wyróżnionych przez Komisję Uczelnianą. Zakres chronologiczny kolekcji obejmuje prace z lat 2008 - 2014 i będzie sukcesywnie uzupełniany o nowe dokumenty.

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info