Początek XXI wieku niewątpliwie przynosi systematyczny rozwój gospodarki turystycznej. W warunkach ostrej konkurencji obserwowany jest wzrost podaży usług turystycznych, a turyści oczekują niepowtarzalnych ofert. Rozwój turystyki może przyczynić się do rozwoju społeczno – gospodarczego w danym regionie. Produkt turystyczny jest rozumiany w pracy, jako dobra i usługi, które turyści kupują oddzielnie lub w formie pakietu usług. Jednym z rodzajów produktu turystycznego jest wydarzenie, posiadające bardzo określony i wyjątkowy temat, występujący w danym miejscu i czasie, charakteryzujący się pewną cyklicznością. Niniejsza praca ma za zadanie przeprowadzenie analizy Jesiennego Festiwalu Teatralnego, jako produktu turystycznego Nowego Sącza. Składa się ona z trzech rozdziałów. Pierwszy rozdział zawiera podstawowe pojęcia stosowane w pracy, kryteria podziału turystyki oraz charakterystykę jej wybranych rodzajów. Druga część obejmuje pojęcie i specyfikę produktu turystycznego, jego strukturę oraz rodzaje. Przedstawia również markę, cykl życia oraz strategie produktu turystycznego. Trzeci i ostatni rozdział to analiza Jesiennego Festiwalu Teatralnego jako produktu turystycznego Nowego Sącza. W rozdziale tym wykorzystana została metoda analizy dokumentów z zastosowaniem klasycznych technik analizy dokumentów oraz metoda sondażu z uwzględnieniem techniki sondażu z zastosowaniem wywiadu.
The beginning of the 21st century, without no doubt brings systematic development of tourist industry. The strong competition results in the raise of tourist services, and tourists expectations of unique offers. Consequently, the growth of tourism can have an impact on economic and social development in the region. In the literature concerning this issue, touristic product is understood as the goods and services, which tourists wish to buy either together or separately. One of the examples of tourist product is an event which has the following characteristics: specific and exceptional topic, exact place and time and the cyclical nature. The aim of this work is to carry out the analysis of ‘Autumn Theatre Festival’, as a tourist product of Nowy Sacz. The thesis consists of three chapters. The first part explains the basic terms used, forms of tourism as well as characteristic of chosen types of travel. The next chapter includes concepts and specification of tourist product, its structure and types. Furthermore brand, product lifecycle and strategy of tourist product are incorporated within second section. Finally, the last chapter contain analysis of ‘Autumn Theatre Festival’ as a tourist product of Nowy Sacz. The author applied method of analysing of documents combined with classic technique of analysis of documents, along with the survey method compound with interview.