Abstract:
Zasadniczym przedmiotem pracy jest uświadomienie istoty procesu zarządzania nowym produktem oraz przybliżenie podstawowych problemów związanych z istotą rozwoju nowego produktu na wszystkich etapach jego rozwoju, począwszy od momentu tworzenia idei, jej realizacji w formie prototypu, a kończąc na fazie wprowadzenia na rynek finalny gotowego produkt. Ponadto w pracy zaprezentowano najbardziej skuteczne metody wykorzystywane w procesie rozwoju innowacji produktowych celem wytworzenia produktu efektywniej zaspokajającego potrzeby potencjalnych nabywców. Na tle tak postawionych celów sformułowano następujące hipotezy badawcze: h.1: efektywne zarządzania nowym produktem na wszystkich etapach jego rozwoju (fazowa struktura procesu innowacji produktowej) zwiększa prawdopodobieństwo jego akceptacji przez potencjalnych nabywców, h.2: tworzenie produktów lepiej zaspokajających potrzeby klienta jest podstawowym obszarem budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Zakres pracy obejmuje pięć rozdziałów. Praca powstała w oparciu o dostępną literaturę krajową i zagraniczną, jak również na podstawie materiałów wewnętrznych udostępnionych przez pracowników Grupy Nowy Styl. Dowodem potwierdzającym postawione hipotezy w analizowanej firmie są między innymi liczne nagrody czy wyróżnienia typu: Złoty Medal Targów Poznańskich oraz nagroda wzornicza DOBRY WZÓR IWP dla linii Fala czy Comfort. Ponadto w ostatnim czasie firma otrzymała jako jedna z nielicznych prawo do posługiwania się znakiem branżowym MEBLE POLSKIE – POTWIERDZONA JAKOŚĆ. Produkty oznakowane niniejszym znakiem są świadectwem najwyższej jakości i niewątpliwie są wyróżnikiem na tle produktów konkurencji.