Wprowadzenie nowego produktu na rynek na przykładzie krzeseł biurowych – obrotowych sygnowanych marką Nowy Styl

Brak miniatury

Data

2006

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Zasadniczym przedmiotem pracy jest uświadomienie istoty procesu zarządzania nowym produktem oraz przybliżenie podstawowych problemów związanych z istotą rozwoju nowego produktu na wszystkich etapach jego rozwoju, począwszy od momentu tworzenia idei, jej realizacji w formie prototypu, a kończąc na fazie wprowadzenia na rynek finalny gotowego produkt. Ponadto w pracy zaprezentowano najbardziej skuteczne metody wykorzystywane w procesie rozwoju innowacji produktowych celem wytworzenia produktu efektywniej zaspokajającego potrzeby potencjalnych nabywców. Na tle tak postawionych celów sformułowano następujące hipotezy badawcze: h.1: efektywne zarządzania nowym produktem na wszystkich etapach jego rozwoju (fazowa struktura procesu innowacji produktowej) zwiększa prawdopodobieństwo jego akceptacji przez potencjalnych nabywców, h.2: tworzenie produktów lepiej zaspokajających potrzeby klienta jest podstawowym obszarem budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Zakres pracy obejmuje pięć rozdziałów. Praca powstała w oparciu o dostępną literaturę krajową i zagraniczną, jak również na podstawie materiałów wewnętrznych udostępnionych przez pracowników Grupy Nowy Styl. Dowodem potwierdzającym postawione hipotezy w analizowanej firmie są między innymi liczne nagrody czy wyróżnienia typu: Złoty Medal Targów Poznańskich oraz nagroda wzornicza DOBRY WZÓR IWP dla linii Fala czy Comfort. Ponadto w ostatnim czasie firma otrzymała jako jedna z nielicznych prawo do posługiwania się znakiem branżowym MEBLE POLSKIE – POTWIERDZONA JAKOŚĆ. Produkty oznakowane niniejszym znakiem są świadectwem najwyższej jakości i niewątpliwie są wyróżnikiem na tle produktów konkurencji.

Opis

Słowa kluczowe

nowe produkty, strategia przedsiębiorstwa, zarządzanie produktem

Cytowanie