Abstract:
Celem pracy jest wskazanie szans i barier rozwojowych e-learningu, wobec wzrastającego znaczenia wiedzy. Choć zastosowanie tej formy jest jeszcze rozwiązaniem mało powszechnym to jednak jest ono postrzegane jako perspektywiczna inwestycja. Z tych też względów element ten pojawił się w ofercie WSB-NLU będącej przedmiotem rozdziału trzeciego. Uczelnia ta jako instytucja, przywiązująca duże znaczenie zarówno do przekazu informacji jak i jej odbioru, jest szczególnie otwarta na zastosowanie nowych technologii, których wykorzystanie pozwala na utrzymanie wysokiej pozycji konkurencyjnej. Nowa wartość informacji i wiedzy została przedstawiona w rozdziale pierwszym. Dodatkowo uwzględniono szczególne znaczenie Internetu, jako technologii pośredniczącej w procesach wymiany informacji i komunikacji. Drugi rozdział przedstawia edukację jako element niezbędny i pośredniczący w zdobywaniu cennych wiadomości i umiejętności. Warunkiem nowego procesu kształcenia jest spełnienie przez instytucje edukacyjne wymogu elastyczności, która wynika z faktu iż dokształcanie staje się nieodzownym elementem życia każdej jednostki, bez względu na wiek. Elastyczność ma umożliwić jednoczesne połączenie edukacji z życiem zawodowym i prywatnym. Rozwiązaniem, szerzej opisanym w rozdziale drugim jest e-learning. Zastosowanie nauczania na odległość przedstawiono, jako sposób na przełamanie ograniczeń miejsca i czasu, a tym samym dające możliwość wyrównania szans w dostępie do edukacji dla całej społeczności, a w szczególności dla tych, którzy mieli do tej pory utrudniony dostęp do niej