Kształtowanie wizerunku firmy w Internecie na przykladzie YAHOO
Brak miniatury
Data
2004
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Celem pracy jest pokazanie, iż Internet staje się niezwykle skutecznym środkiem oddziaływania na odbiorcę, kreowania pozytywnego wizerunku firmy, jednakże tylko wtedy, gdy jego potencjał zostanie wykorzystany we właściwy sposób. Aby odnieść w nim sukces należy poznać możliwości jakie daje Internet, jak i zrozumieć ograniczenia z jakimi się wiąże. W pierwszym rozdziale przedstawiono definicję i elementy wizerunku oraz istotę tożsamości i reputacji firmy. Ponadto opisano w nim narzędzia, działania marketingowe, jak i strategie wspomagające kształtowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa. Drugi rozdział poświęcony jest historii powstawania globalnej sieci jaką niewątpliwie jest Internet. Przedstawiono w nim dynamikę rozwoju tego medium, oraz jak ważne dla kreowania wizerunku są działania public relations w sieci. Rozdział trzeci zawiera informacje o prawidłowo i efektywnie wykonanej witrynie internetowej. Opisano w nim istotne cechy, jak również funkcje, które powinna spełniać witryna internetowa w procesie kształtowania wizerunku. Ostatni rozdział to przedstawienie istotnych informacji o portalu internetowym Yahoo. Nakreślono w nim działania podejmowane przez portal w celu zaistnienia w świadomości użytkowników i kojarzenia się im z jak najlepszej strony. W rozdziale tym porównano również konkurencyjne portale internetowe na rynku międzynarodowym i na rynku polskim.
Opis
Słowa kluczowe
wizerunek firmy, tożsamość, Internet, kreowanie wizerunku, witryny internetowe