Kluczowe czynniki sukcesu warunkujące budowanie przewagi rynkowej w sektorze handlu detalicznego na przykładzie firmy usługowo-handlowej Delikatesy Centrum działającej na terenie południowo-wschodniej Polski

Brak miniatury

Data

2003

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Praca jest próbą analizy kluczowych czynników tworzących warunki działania sieci sklepów handlu detalicznego w trudnej rzeczywistości rynkowej, na podstawie studium przypadku firmy Delikatesy Centrum. Pracę podzielono na IV rozdziały i wiele podrozdziałów. Rozdział I opisuje szczegółowo. Dużo miejsca poświęcono na wyodrębnienie podstawowych elementów skutecznej strategii prowadzącej do sukcesu firmy. W dalszej części tego rozdziału zajęto się opisaniem trzech kluczowych czynników na praktycznych przykładach ich zastosowania i na tej podstawie zbudowania przewagi na rynku. Rozdział II to implikacje do postępowania polskich firm w ramach działalności handlowej. Przedstawiono skuteczne strategie decydujące o powodzeniu małych i średnich przedsiębiorstw, zasady eurozarządzania oraz wyzwania, którym muszą stawić czoła obecne firmy zajmujące się handlem. Szczegółowo opisano handel detaliczny, sięgając do jego genezy poprzez czynniki i źródła przewagi konkurencyjnej. W rozdziale III zajęto się warunkami, które kreują sukces w sieci sklepów Delikatesy Centrum. Przedstawiono charakterystykę firmy, zasięg jej działalności, ze szczególnym wskazaniem na te czynniki, które zadecydowały o jej sukcesie. W ostatnim rozdziale pokazano, jak wybrane przez firmę kluczowe czynniki przyczyniły się do zbudowania przewagi na rynku i w konsekwencji osiągnięcia sukcesu. W zakończeniu sformułowano własne wnioski i refleksje. Udowodniono, że mądre, nowoczesne zarządzanie połączone z wyborem odpowiedniej strategii stworzyło unikalność firmy, będącej przedmiotem tej rozprawy i pozwoliło na jej wyróżnienie i pełny sukces na rynku.

Opis

Słowa kluczowe

strategia przedsiębiorstwa, przewaga konkurencyjna, strategia sukcesu, handel

Cytowanie