Kluczowe czynniki sukcesu warunkujące budowanie przewagi rynkowej w sektorze handlu detalicznego na przykładzie firmy usługowo-handlowej Delikatesy Centrum działającej na terenie południowo-wschodniej Polski

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Rawski, Marek
dc.contributor.author Makowiec, Anna
dc.date.accessioned 2014-06-10T11:46:52Z
dc.date.available 2014-06-10T11:46:52Z
dc.date.issued 2003 pl
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7777
dc.description.abstract Praca jest próbą analizy kluczowych czynników tworzących warunki działania sieci sklepów handlu detalicznego w trudnej rzeczywistości rynkowej, na podstawie studium przypadku firmy Delikatesy Centrum. Pracę podzielono na IV rozdziały i wiele podrozdziałów. Rozdział I opisuje szczegółowo. Dużo miejsca poświęcono na wyodrębnienie podstawowych elementów skutecznej strategii prowadzącej do sukcesu firmy. W dalszej części tego rozdziału zajęto się opisaniem trzech kluczowych czynników na praktycznych przykładach ich zastosowania i na tej podstawie zbudowania przewagi na rynku. Rozdział II to implikacje do postępowania polskich firm w ramach działalności handlowej. Przedstawiono skuteczne strategie decydujące o powodzeniu małych i średnich przedsiębiorstw, zasady eurozarządzania oraz wyzwania, którym muszą stawić czoła obecne firmy zajmujące się handlem. Szczegółowo opisano handel detaliczny, sięgając do jego genezy poprzez czynniki i źródła przewagi konkurencyjnej. W rozdziale III zajęto się warunkami, które kreują sukces w sieci sklepów Delikatesy Centrum. Przedstawiono charakterystykę firmy, zasięg jej działalności, ze szczególnym wskazaniem na te czynniki, które zadecydowały o jej sukcesie. W ostatnim rozdziale pokazano, jak wybrane przez firmę kluczowe czynniki przyczyniły się do zbudowania przewagi na rynku i w konsekwencji osiągnięcia sukcesu. W zakończeniu sformułowano własne wnioski i refleksje. Udowodniono, że mądre, nowoczesne zarządzanie połączone z wyborem odpowiedniej strategii stworzyło unikalność firmy, będącej przedmiotem tej rozprawy i pozwoliło na jej wyróżnienie i pełny sukces na rynku. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject strategia przedsiębiorstwa pl
dc.subject przewaga konkurencyjna pl
dc.subject strategia sukcesu pl
dc.subject handel pl
dc.title Kluczowe czynniki sukcesu warunkujące budowanie przewagi rynkowej w sektorze handlu detalicznego na przykładzie firmy usługowo-handlowej Delikatesy Centrum działającej na terenie południowo-wschodniej Polski pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info