dc.description.abstract |
Celem pracy jest analiza a następnie ocena stylu reklamy prasowej. Badania oparto o reklamy publikowane w Cosmopolitan w 12 numerach w okresie od stycznia do grudnia 2004 roku. Praca podzielona została na cztery rozdziały. Rozdział pierwszy prezentuje reklamę jako narzędzie komunikacji marketingowej. Rozdział ten jest źródłem informacji na temat reklamy jako instrumentu marketingu mix oraz modelów komunikacji marketingowej. Zawiera on definicję samej reklamy oraz jej rodzaje i cele jakie ma do spełnienia. Omawia również psychologiczne aspekty jej oddziaływania. Rozdział drugi skupia się na reklamie prasowej. Jej specyfika ukazana została na tle reklamy telewizyjnej, radiowej, kinowej, zewnętrznej, pocztowej oraz internetowej. W rozdziale dokonano charakterystyki stylu reklamy prasowej. W rozdziale trzecim zostało omówiono zagadnienie kształtowania kampanii reklamowej. Rozdział ten przedstawia kilka podejść do zagadnienia planowania mediów i skupia się na kryteriach ich doboru. Rozdział czwarty to analiza i ocena stylu reklamy prasowej. Otrzymane rezultaty analizy to wynik kilkustopniowego procesu badawczego. W pierwszej kolejności polegał on na dokonaniu sektorowego podziału producentów prezentujących swoje reklamy na łamach Cosmopolitan. Kolejny etap analizy to opis produktów promujących się marek. Następny etap to analiza strategii twórczej poszczególnych reklam oraz sloganów reklamowych. |
pl |